
Σε έξαρση βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες μία απάτη που αφορά μηνύματα SMS, τα οποία υποτίθεται ότι σε ενημερώνουν για δέμα που έχεις παραγγείλει.
Συγκεκριμένα πρόκειται για απάτη «ηλεκτρονικού ψαρέματος», μέσω της οποίας, οι επιτήδειοι έχοντας ως πρόσχημα, ένα σύνδεσμο από τα ΕΛΤΑ, επιχειρούν να αποσπάσουν πληροφορίες από τους παραλήπτες όπως η διεύθυνση κατοικίας αλλά και πολλές ακόμα έτσι ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση σε στοιχεία πιστωτικών και χρεωστικών καρτών πολιτών και να προβούν σε αναλήψεις χρημάτων.
Το επίμαχο SMS
«Ελληνικά τελωνεία: Έχετε ένα δέμα που εκκαθαρίζεται, λόγω της ανίχνευσης μη έγκυρης διεύθυνσης ταχυδρομικού κώδικα, το δέμα δεν μπορεί να εκκαθαριστεί, το δέμα κρατείται προσωρινά, παρακαλούμε επιβεβαιώστε τις πληροφορίες διεύθυνσης ταχυδρομικού κώδικα στο σύνδεσμο εντός 24 ωρών. Παρακαλούμε απαντήστε με ένα Y, στη συνέχεια βγείτε από το μήνυμα κειμένου και ανοίξτε το ξανά για να ενεργοποιήσετε τον σύνδεσμο, ή αντιγράψτε τον σύνδεσμο στο πρόγραμμα περιήγησης Safari και ανοίξτε τον».

Τι πρέπει να προσέχουν οι πολίτες
Ο όμιλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων, αναφερόμενος σε παλαιότερες αντίστοιχες άπατες έχει βγάλει ανακοίνωση στην οποία προειδοποεί τους πολίτες προκειμένου να μην πέσουν στην παγίδα των κακόβουλων χρηστών.
«Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεν πρόκειται, σε καμία περίπτωση, να σας ζητήσουν στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού ή πιστωτικής κάρτας! Οποιοδήποτε μήνυμα τέτοιου περιεχομένου (π.χ. για χρέωση με σκοπό την παράδοση κάποιου δέματος, μέσω email ή SMS) δεν προέρχεται από τα ΕΛΤΑ, αλλά από κακόβουλους χρήστες οι οποίοι προσπαθούν να σας εξαπατήσουν και να υποκλέψουν δεδομένα σας.
ο Γραφείο Εκτελωνισμού Ταχυδρομικών Αντικειμένων (ΓΕΤΑ) δεν πρόκειται, σε καμία περίπτωση, να σας ζητήσει κάποιο χρηματικό ποσό με κατάθεση σε τράπεζα ή με χρήση πιστωτικής κάρτας για παραλαβή δέματος, για δασμούς ή τέλη εκτελωνισμού. Οι δασμοί και τα τέλη πληρώνονται αυστηρά και μόνο στα καταστήματα ΕΛΤΑ κατά την παραλαβή του δέματος, με τη φυσική παρουσία του πελάτη.
Οι υπάλληλοι των ΕΛΤΑ δεν επικοινωνούν ποτέ απευθείας με τους καταναλωτές και δεν ζητούν χρήματα ή προσωπικά δεδομένα.
Τα ΕΛΤΑ είναι ενήμερα για περιπτώσεις κακόβουλων επικοινωνιών (email, SMS) προς το κοινό, οι οποίες χρησιμοποιούν παράνομα το λογότυπο των ΕΛΤΑ και με αφορμή δήθεν παράδοση δέματος, παρακολούθηση αποστολής, απλήρωτες χρεώσεις, κλπ., επιχειρούν να αποσπάσουν χρήματα ή/και προσωπικά δεδομένα σας. Η απάτη λειτουργεί ως εξής:
Λαμβάνετε πλαστό μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με θέμα «Ειδοποίηση αποτυχίας παράδοσης», τα οποία παριστάνουν ότι προέρχονται από τα ΕΛΤΑ και περιλαμβάνουν στοιχεία σχετικά με μια ανεπιτυχή προσπάθεια παράδοσης πακέτου. Το email θα σας ζητήσει να επιβεβαιώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία παράδοσης κάνοντας κλικ σε ένα κουμπί ή κατεβάζοντας ένα συνημμένο αρχείο· ενέργειες οι οποίες θα οδηγήσουν σε ενεργοποίηση ιού ή υποκλοπή των δεδομένων σας.