Τρίτη 05 Νοεμβρίου 2024 -

Γαλλική αγορά: Κρούσματα εξαπάτησης Ελληνικών επιχειρήσεων



Κρούσματα απόπειρας απάτης εις βάρος ελληνικών επιχειρήσεων στη γαλλική αγορά έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα προκαλώντας κινητοποίηση των εγχώριων αρχών. Σύμφωνα με πληροφορίες το «κόλπο» βασίζεται σε δήθεν ενδιαφέρον που φέρεται να εκδηλώνεται από γαλλικές υπεραγορές σούπερ μάρκετ για εισαγωγές ελληνικών προϊόντων, είτε μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας είτε απευθείας προς το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των ελληνικών εταιρειών. Πρόκειται για την γνωστή τακτική εξαπάτησης, phishing, που είναι εξαιρετικά διαδεδομένη στο διαδίκτυο.

Τα κρούσματα αυτά έχουν επισημάνει οι προξενικές μας αρχές στην Γαλλία επισημαίνοντας ότι κατά κανόνα, η φερόμενη ως ενδιαφερόμενη εταιρεία είναι υπαρκτή, αποτελεί μέλος μεγάλου Ομίλου υπεραγορών, με επωνυμία διαφορετική από αυτή του Ομίλου, ενώ δίδονται τα πραγματικά οικονομικά της στοιχεία (ΑΦΜ, έδρα της εταιρείας, ενδοκοινοτικός ΦΠΑ και συχνά οι δημοσιευμένοι οικονομικοί της ισολογισμοί). Την ηλεκτρονική επιστολή συχνά φαίνεται να υπογράφει ο Γενικός Διευθυντής της γαλλικής εταιρείας ή κάποιο άλλο στέλεχος, συνήθως υπαρκτό. Η παραποίηση των στοιχείων που δίδονται αφορά στα στοιχεία επικοινωνίας, δηλαδή τηλέφωνα (δίδεται κινητό τηλέφωνο χωρίς να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για κινητό, καθώς και σταθερά τηλέφωνα που δεν ανήκουν στην εταιρεία), καθώς και e-mail της εταιρείας, τα οποία συχνά χρησιμοποιούν αληθοφανές όνομα χώρου (domain name) (π.χ. @service-lidl.com αντί του @lidl.fr ή διαφορετική κατάληξη λ.χ. για την εταιρεία UNIVERDIS SA @univerdis.eu σε αντιδιαστολή με το πραγματικό της εταιρείας @univerdis.fr).

Όπως διαπιστώθηκε, κατά καιρούς έχουν χρησιμοποιηθεί οι επωνυμίες: SODES DISTRIBUTION, SUD VENDEE DISTRIBUTION, KAMELIA, CASTELDIS, SAUMUR DISTRIBUTION, SCA NORMANDE, SAS ATTINDIS, VEZERE DISTRIBUTION, οι περισσότερες εκ των οποίων συνδέονται με γνωστές υπεραγορές.

Σύμφωνα με τις ελληνικές αρχές επί του παρόντος, διαπιστώθηκαν επανειλημμένες απόπειρες εξαπάτησης από άτομα φερόμενα ως εκπρόσωποι της εταιρείας LIDL Γαλλίας.

Κανόνες προστασίας

Σε κάθε περίπτωση και ενόψει συνεργασιών με εταιρίες, με τις οποίες δεν έχει υπάρξει προηγούμενη συνεργασία, θα πρέπει να υπάρξουν ορισμένα μέτρα προφύλαξης:

-- διασφαλίζεται ότι κάθε επικοινωνία προέρχεται όντως από την εταιρεία που φέρεται να κάνει την παραγγελία. 'Έτσι, σε περίπτωση ηλεκτρονικής επικοινωνίας να έχει το ίδιο domain name με την ιστοσελίδα της εταιρείας και να έχει προηγουμένως επιβεβαιωθεί το ενδιαφέρον απευθείας μέσω των τηλεφώνων της εταιρίας (αποκτημένων από ανεξάρτητη πηγή και όχι απαραίτητα από τα τηλέφωνα που τυχόν αναγράφονται σε e-mail κ.α).

-- Στην επικοινωνία με την εταιρεία θα πρέπει να διευκρινίζονται οι όροι αποστολής και ο τόπος παράδοσης των προϊόντων (απευθείας σε πραγματική διεύθυνση της εταιρίας).

-- Τέλος σκόπιμο είναι, ανάλογα με την πολιτική της εκάστοτε εταιρίας, να ζητείται προκαταβολή προ της αποστολής των προϊόντων.

Πηγή κειμένου: 

economistas.gr