Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2019 -
Μέτριο

29 °C

Σήμερα, 19. Σεπτεμβρίου 2019

Υπνηλία; 10 συμβουλές για να την κρατήσετε μακρυά



Μπορεί να μην κοιμηθήκατε αρκετά το προηγούμενο βράδυ. Ίσως να ήπιατε λιγάκι παραπάνω ή να το παρακάνατε στο πάρτι των φίλων σας. Πολλοί μπορεί να είναι οι λόγοι που σήμερα νιώθετε νυσταγμένοι και η συχνότητα του χασμουρητού όλο και αυξάνεται. Πώς μπορείτε να καταπολεμήσετε αυτή την αίσθηση κούρασης και υπνηλίας για να μην επηρεαστεί η απόδοση και η διάθεσή σας κατά την διάρκεια της ημέρας; Ιδού δέκα απλές αλλά απολύτως χρήσιμες συμβουλές για να το πετύχετε. 

 

Αφήστε το φως να μπει 
Το φως του ήλιου είναι ένα από τα πιο γρήγορα και αποτελεσματικά «όπλα» για να τονωθεί η διάθεσή σας. Βοηθά στην παραγωγή βιταμίνης D και σας προστατεύει από τις εποχικές διακυμάνσεις της διάθεσης. Επίσης, το φυσικό φως σας κρατά περισσότερο «ξύπνιους» όταν αισθάνεστε νυσταγμένοι – απλώς ανοίξτε τις κουρτίνες ή βγείτε στο μπαλκόνι για να πάρετε τις απαραίτητες δόσεις φωτός. 

 

Πιείτε περισσότερο νερό 
Όταν ο οργανισμός είναι αφυδατωμένος, είναι πιθανόν να εντείνεται το αίσθημα της κόπωσης. Όταν λοιπόν νιώθετε νυσταγμένοι, είναι σημαντικό να πιείτε μερικά ποτηράκια (νερού φυσικά) παραπάνω. Ιδιαίτερα το δροσερό νερό αποτελεί πολύ καλό τρόπο «αναζωογόνησης» του οργανισμού – ειδικά τις ημέρες που έχει ζέστη – και σας βοηθά να μείνετε σε επαγρύπνηση. 

 

Φάτε τις κατάλληλες τροφές 
Μην παραλείπετε το πρωινό και αποφύγετε τα λιπαρά φαγητό το μεσημέρι, για να αποφύγετε το αίσθημα της ακατανίκητης νύστας και της «βαριάς διάθεσης» κατά την διάρκεια της ημέρας. Προτιμήστε τα μικρά γεύματα που διαθέτουν πρωτεΐνη. 

 

Κάντε μια βόλτα 
Όσο κάθεστε ακίνητοι σε μία καρέκλα, τόσο το αίσθημα της υπνηλίας θα εντείνεται. Αν το χασμουρητό δεν λέει να υποχωρήσει, δοκιμάστε να αφιερώσετε λίγα λεπτά σε μια βόλτα ή ελαφρύ περπάτημα – ακόμη κι αν έχετε πολλές υποχρεώσεις, είναι καλύτερο να νικήσετε την νύστα και να ασχοληθείτε πιο αποτελεσματικά μαζί τους στη συνέχεια. 

 

Πάρτε βαθιές αναπνοές 
Οι τεχνικές αναπνοής μπορούν να σας βοηθήσουν να μείνετε ξύπνιοι – δοκιμάστε να αναπνέετε βαθιά από τη μύτη και να «τραβάτε» την κοιλιά σας προς το διάφραγμα. Δοκιμάστε να το κάνετε γρήγορα, για να διαπιστώσετε αν σας βοηθά να νιώσετε λιγότερο νυσταγμένοι. Αν ναι, εφαρμόστε το όποτε νυστάζετε ή κατά το διάλειμμα από τη δουλειά σας. 

 

Ακούστε «ανεβαστική» μουσική 
Οι upbeat μελωδίες – αυτές που κάνουν... αυθόρμητα τα πόδια σας να κινούνται στον ρυθμό τους – έχουν την ιδιότητα να σας κρατούν σε επαγρύπνηση και να σας «ξυπνούν» από την αδράνεια, σε αντίθεση με την χαλαρωτική ή την κλασική μουσική που σε αυτές τις περιπτώσεις αντενδείκνυται. 

 

Κάντε κάτι ανά μισή ώρα 
Αν περάσετε όλο το οκτάωρο της δουλειάς καθισμένοι στην καρέκλα, αναπόφευκτα το μυαλό και το σώμα σας θα κουραστεί στο μεταξύ. Το ίδιο θα γίνει αν περνάτε όλη σας την ημέρα μπροστά στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή. Για να μη νιώθετε νυσταγμένοι, το σώμα σας πρέπει να παραμένει ενεργό. Σηκωθείτε και τεντωθείτε ανά μισή ώρα, κάντε ένα διάλειμμα ή μία γρήγορη άσκηση κάθε λίγο για να μην «σκουριάσετε». 

 

Πάρτε καθαρό αέρα 
Είναι πάντα ένας καλός τρόπος να αναζωογονηθείτε. «Αλλάξτε τον αέρα σας» ανοίγοντας για λίγο το παράθυρο στο γραφείο ή στο αυτοκίνητό σας ή προτιμήστε να τρώτε έξω ή να κάνετε μικρά διαλείμματα στη βεράντα. 

 

Κάντε ένα ντους 
Δοκιμάστε το αν δουλεύετε από το σπίτι. Στη δουλειά σας μπορείτε απλώς να βρέξετε το πρόσωπό σας με δροσερό νερό και αμέσως θα νιώσετε τη διαφορά. 

 

Πάρτε έναν υπνάκο 
Αν τίποτα από τα παραπάνω δεν λειτουργεί, τότε ο οργανισμός σας προσπαθεί να σας πει πως χρειάζεται οπωσδήποτε ύπνο. Προσπαθήστε να τον «ξεγελάσετε» παίρνοντας έναν σύντομο υπνάκο (το γνωστό ως «power nap»): Ακόμη και ένα τέταρτο ή ένα μισάωρο ύπνου μπορεί να διώξει προσωρινά την αίσθηση της νύστας και να δώσει «παράταση» στην ενεργητικότητά σας για να μπορέσετε να αντεπεξέλθετε στο υπόλοιπο της ημέρας.