Τετάρτη 23 Ιουλίου 2025 -

ΒΟΑΚ: Ο δρόμος που... σκοτώνει - Δεν "ιδρώνουν" τα αυτιά των υπευθύνων



Την τελευταία του πνοή στην άσφαλτο άφησε το βράδυ της Τετάρτης ένας 48χρονος άνδρας σε τροχαίο στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Σύμφωνα με τα Ρεθεμνιώτικα Νέα,  ο 48χρονος ενώ εκινείτο στην εθνική οδό με κατεύθυνση από το Ηράκλειο προς το Ρέθυμνο, στο ύψος της Παναγίας της Χαρακιανής, κατά την πορεία του φέρεται να έχασε το έλεγχο της μοτοσικλέτας του, η οποία  χτύπησε έναν  πεζό και στη συνέχεια προσέκρουσε σε στηθαίο του δρόμου και κατέληξε σε ένα χαντάκι.

Ο θάνατος του ήταν ακαριαίος ενώ κατά τις πληροφορίες ο πεζός, 75 ετών, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο Ρεθύμνου με κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις.

Ο 48χρονος νεκρός, ήταν επιχειρηματίας από το Πέραμα Μυλοποτάμου. Τα αίτια του δυστυχήματος διερευνώνται από το τμήμα Τροχαίας ΒΟΑΚ.

Σοκάρουν τα στοιχεία

Τα στοιχεία σοκάρουν και το ερώτημα πλέον είναι μέχρι πότε η Κρήτη  θα μετράει  νεκρούς στην άσφαλτο…

Μάλιστα τα περισσότερα τροχαία καταγράφονται σε ηλικίες από 36 έως 55 ετών…

Ο λόγος για τον περιβόητο ΒΟΑΚ, τον δρόμο με τα περισσότερα -αναλογικά πάντα- τροχαία δυστυχήματα σε όλη την Ελλάδα…

Η ποιοτική αναβάθμιση και βελτίωση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα για το οποίο δε γίνεται απολύτως τίποτα όσο περνούν τα χρόνια και το θυμόμαστε μόνο όταν υπάρχουν τροχαία ατυχήματα και απώλειες ανθρώπινων ζωών,. Τα προβλήματα, δυστυχώς, εδώ και χρόνια παραμένουν τα ίδια, όπως είναι η έλλειψη στηθαίων ασφαλείας, σημεία – παγίδες, ελλιπής σήμανση, μειωμένος φωτισμός, και, παρά τα χρήματα που κατά καιρούς έχουν δοθεί για τον εκσυγχρονισμό του ΒΟΑΚ, δεν έχουν αξιοποιηθεί καταλλήλως ούτως ώστε να καλύψουν τις ανάγκες της Κρήτης σε ό,τι αφορά σε οδικά έργα.

 

Ο ΒΟΑΚ είναι στο μεγαλύτερο μέρος του προβληματικός και αποτελεί το «φλέγον» ζήτημα του νησιού, για το οποίο συχνά πραγματοποιούνται συσκέψεις των αρμόδιων φορέων χωρίς να φέρνουν κάποιο ουσιαστικό αποτέλεσμα. Την ίδια ώρα, οι Κρητικοί ζητούν από την πολιτεία την κατασκευή δρόμου στον οποίο θα κινούνται με ασφάλεια, χωρίς να θρηνούν ανθρώπινες ζωές. Για το λόγο αυτό επείγει να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες – μελέτες, προκειμένου να μην υπάρξουν και άλλα θύματα στον ΒΟΑΚ.

Επικίνδυνα σημεία ΒΟΑΚ

 

Τα πιο επικίνδυνα σημεία του ΒΟΑΚ όπου έχουν συμβεί τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα είναι συνολικά 25. Σύμφωνα με τον Εθελοντικό Σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης είναι «τα 313 χειρότερα χιλιόμετρα εθνικού δικτύου στη χώρα μας»…

Μάλιστα μπαίνουν στην σύγκριση με τα 140 χιλιόμετρα της οδού Κορίνθου – Πατρών, λέγοντας ότι αυτά έχουν ήδη μπει σε μια διαδικασία αποκατάστασης, όμως στην Κρήτη δεν έχει γίνει τίποτα για τον ΒΟΑΚ.

 

Θύματα και επείγουσες ενέργειες

 

Ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν χάσει τη ζωή τους στο Βόρειο Οδικό Άξονα είναι πραγματικά ανυπολόγιστος, αφού τα στοιχεία λένε πως σε 313 χιλιόμετρα, έχουμε κατά μέσο όρο 24 νεκρούς κατ’ έτος την τελευταία δεκαπενταετία, ενώ στις εθνικές οδούς του υπόλοιπου ελλαδικού χώρου έχουμε αναλογία 9 νεκρούς κάθε χρόνο.

Ωστόσο, παρά τις υποσχέσεις των αρμόδιων φορέων και προσώπων αλλά και τις χρηματοδοτήσεις μελετών για την κατασκευή στην Κρήτη δρόμου όπου οι οδηγοί θα μπορούν να κινούνται με ασφάλεια και θα υπάρχει ποιότητα στις μεταφορές, δεν έχει γίνει κανένα ουσιαστικό βήμα για την αποκατάσταση του ΒΟΑΚ.

Και μιλάμε για ένα νησί που ενώ φιλοδοξεί, πέρα από τους 600.000 κατοίκους του, να φιλοξενεί και να μετακινεί 4 εκατ. τουρίστες κατ’ έτος, δεν έχει τη δυνατότητα να τους παρέχει μεταξύ άλλων ταχύτητα, ποιότητα και ασφάλεια…