Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024 -

Tα αμφίβια που οι Αμερικανοί απέσυραν μετά από τον πνιγμό 9 πεζοναυτών θα αγοράσει η Ελλάδα..



Η κυβέρνηση μπορεί να έλεγε ότι «διώχνει» τα ρωσικά BMP-1 από τα νησιά του Αιγαίου επειδή ήταν γηρασμένα, αλλά δεν έχει απολύτως κανένα πρόβλημα να φορτώσει στις πλάτες των φορολογούμενων πολιτών 268 εκατομμύρια δολάρια για να προμηθευτούμε τα 40χρονα AAV-, τα οποία μάλιστα έχουν καταγράψει και πολύνεκρο δυστύχημα το 2020! Εννέα Αμερικανοί πεζοναύτες πνίγηκαν κι έτσι τα απέσυραν από επιχειρήσεις στο νερό αν και…αμφίβια. Ευτυχώς για την Ουάσινγκτον υπάρχει η «εξοπλιστική μπανανία» για να τα «σπρώξουν»!

 Υπάρχουν πολλά ερωτήματα τα οποία η αξιωματική αντιπολίτευση αλλά και τα υπόλοιπα κόμματα οφείλουν να θέσουν σε όσους σπεύσουν να φέρουν το πρόγραμμα των 268 εκατομμυρίων στη Βουλή:
  1. Πότε και από ποιους προέκυψε η επιχειρησιακή ανάγκη για αμφίβια οχήματα; Σε ποια θέση του εξοπλιστικού προγράμματος ήταν -αν ήταν- αυτό το πρόγραμμα;
  2. Ποιος το ανέσυρε και το έκανε απόλυτη προτεραιότητα.
  3. Ποια είναι η επιχειρησιακή ανάγκη που καλύπτει και πως την καλύπτει. Με συγκεκριμένα στοιχεία όχι με αοριστίες. Εντός Βουλής όλα λέγονται, υπάρχει απόρρητο.
  4. Ποιος θα εγγυηθεί την ασφάλεια του προσωπικού. Συγκεκριμένες ερωτήσεις, συγκεκριμένες απαντήσεις:

α. Είναι «υπέρβαρα» κατά 7 τόνους τα AAV-7; 22 τόνους «σηκώνουν» οι καταπέλτες των αρματαγωγών όταν «πατάνε» σε παραλία. 29 τόνους ζυγίζουν τα αμφίβια.

 β. Υπάρχει θέμα με τις διαστάσεις των AAV-7 για την είσοδο και την έξοδο τους από το αρματαγωγά;
 γ. Ποιος εγγυάται ότι οι …ενισχύσεις που θα γίνουν -έτσι έλεγαν στη Βουλή Α/ΓΕΕΘΑ και ο τότε Α/ΓΕΝ όταν είχε συζητηθεί το θέμα- εξασφαλίζουν την ασφάλεια του προσωπικού;

5. Είναι αλήθεια ότι μετά από την τάχιστη προώθηση ενός προγράμματος που ήταν «εξαφανισμένο» από το εξοπλιστικό πρόγραμμα των ΕΔ , κάποιοι προωθούν και την αγορά πλοίου «αμφίβιων επιχειρήσεων»; Πως και που θα αξιοποιηθεί ένα τέτοιο πλοίο στον επιχειρησιακό χώρο του Αιγαίου; Πόσες δυνάμεις χρειάζονται για την προστασία του αν υπάρχει αποτελεσματικό σχέδιο προστασίας ενός τέτοιου πλοίου στο Αιγαίο; Ο κ.Α/ΓΕΕΘΑ θα εξηγήσει λεπτομερώς στους βουλευτές; Γνωρίζει, έχει μελετήσει το θέμα; Έχει συνεργαστεί με το Πολεμικό Ναυτικό; ΄Εχει ρίξει έστω μια ματιά στις…χιλιάδες ασκήσεις που έχουν γίνει στο Αιγαίο και ειδικά στο κομμάτι μεταφοράς δυνάμεων σε νησιά;

 6. Τελικά υπάρχουν κάποια κριτήρια για τις εξοπλιστικές αγορές ή αυτές γίνονται όπως να ΄ναι; Πως είναι δυνατόν να έχει γίνει πλέον γνωστό και στον τελευταίο πολίτη ότι η χώρα πάσχει δραματικά σε ότι έχει να κάνει με τα μεταγωγικά της αεροσκάφη και ο Α/ΓΕΕΘΑ να λέει ναι σε προμήθειες που καλύπτουν ανάγκες πολεμικών επιχειρήσεων προηγούμενων δεκαετιών;

7. Πως γίνεται αυτός ο περίφημος «επανεξοπλισμός της χώρας» που μέχρι στιγμής μας έχει κοστίσει 15 δις ευρώ; Διαβάζουμε ότι ο πρωθυπουργός έχει αναθέσει ακόμη και στον σύμβουλο Εθνικής Ασφάλειας Θ.Ντόκο να εμπλέκεται. Ως τι; Ο Α/ΓΕΕΘΑ έχει ρόλο ή όχι; Ποια είναι τα κριτήρια των αποφάσεων; Προηγούνται οι επιχειρησιακές ανάγκες των ΕΔ ή οι επιθυμίες «συμμάχων» και πρεσβειών;

Για όλα αυτά η αντιπολίτευση έχει υποχρέωση να απαιτήσει απαντήσεις, γιατί το αστείο παρατράβηξε. Οι πολίτες δεν είναι υποζύγια να να πληρώνουν τσάμπα έναν «εξοπλισμό» που ήδη φαίνεται ότι έχει αφήσει μεγάλες μαύρες τρύπες στον αμυντικό μας φράχτη.

 Οι ευθύνες για λανθασμένες αποφάσεις θα κριθούν έστω και σε βάθος χρόνου. Αυτά τα έχουμε ξαναζήσει και τα θυμούνται καλά στρατιωτικοί οι οποίοι «έμπλεξαν» για πολλά χρόνια σε δικαστήρια μόνο και μόνο επειδή χρησιμοποιήθηκαν ως άλλοθι από τους πολιτικούς για να δικαιολογηθούν αδικαιολόγητες και τελείως λανθασμένες επιλογές.

militaire.gr/