Σάββατο 20 Απριλίου 2024 -

Που μας οδηγείτε κύριοι; Τέλος η αριστεία στα σχολεία - Σημαιοφόροι με κλήρωση και όχι οι καλύτεροι μαθητές



Τέλος στην... αριστεία βάζει το υπουργείο Παιδείας, καθώς από τούδε και στο εξής σημαιοφόρος στο δημοτικό σχολείο τουλάχιστον, δεν θα είναι ο καλύτερος μαθητής, αλλά ο πιο τυχερός. 

Με Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ 79/2017) ορίζεται ότι από δω και πέρα σημαιοφόρος στην Στ΄τάξη του δημοτικού μπορεί να είναι ο καθένας, ανεξαρτήτως βαθμολογίας, καθώς η επιλογή του θα γίνεται με κλήρωση και όχι βάσει βαθμολογίας όπως ίσχυε μέχρι σήμερα!

Ειδικότερα, οι χαρακτηριστικές παράγραφοι του διατάγματος αναφέρουν: 

«Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. 

Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων. 

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου, εφόσον στη ΣΤ΄ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου».

Τι ίσχυε πριν
Μέχρι τώρα σημαιοφόροι ορίζονταν δύο μαθητές της ΣΤ' τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους και επιλέγονταν αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος είχαν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζομένου και του κλασματικού του μέρους. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, γινόταν κλήρωση. Το κλασματικό μέρος αναφερόταν στον ετήσιο γενικό μέσο όρο και όχι στο μέσο όρο των επιμέρους μαθημάτων.

Παραστάτες ορίζονταν δέκα μαθητές της ΣΤ τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γινόταν με την ίδια διαδικασία που επιλέγονταν οι σημαιοφόροι.

Παρά τις σφοδρές αντιδράσεις που έχουν εκφραστεί από το σύνολο των κομμάτων της αντιπολίτευσης που κατηγορούν την κυβέρνηση για «εξίσωση προς τα κάτω, παντού», όπως έγραψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Twitter ή ότι «στους ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ίπταται το πνεύμα Καρανίκα», όπως δήλωσε ο Σταύρος Θεοδωράκης, ο υπουργός Παιδείας κάνει λόγο για λαϊκισμό και ψευδεπίγραφο ενδιαφέρον για την παιδεία.

Απαντώντας, μάλιστα, στην τομεάρχη της Νέας Δημοκρατίας Νίκη Κεραμέως, η οποία σε δήλωσή της επισημαίνει ότι «για άλλη μια φορά, αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας», ο κ. Γαβρόγλου φτάνει στο σημείο να χαρακτηρίσει «αναχρονισμό» την επιλογή των σημαιοφόρων ανάμεσα στους καλύτερους μαθητές όπως συνέβαινε τα τελευταία 19 χρόνια, όσα, δηλαδή, ίσχυε το προηγούμενο Προεδρικό Διάταγμα.

Κατηγορεί, τέλος, την αξιωματική αντιπολίτευση ότι «δεν είναι σε θέση να σκεφτεί τρόπους που να τιμούν ουσιαστικά και τη σημαία αλλά και το σύνολο των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων».

Η ανακοίνωση του υπουργού Παιδείας έχει ως εξής:

Με αφορμή τη δήλωση της τομεάρχου παιδείας της ΝΔ σχετικά με το θέμα της επιλογής σημαιοφόρου με κλήρωση από τον Σύλλογο Διδασκόντων στα Δημοτικά Σχολεία, όπως ορίζεται από το νέο Προεδρικό Διάταγμα που εκδόθηκε σήμερα καταργώντας μετά από 19 χρόνια τα Π.Δ 200/1998 & 201/1998, το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων απαντά:

«Με βαθύ αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά των Ελλήνων, θεωρούμε ότι το σύμβολο της πατρίδας, τη σημαία, κάθε μαθητής και μαθήτρια πρέπει να έχει την δυνατότητα να την τιμήσει και να τιμηθεί από αυτή. Το προνόμιο να κοινωνήσει το σύμβολο της πατρίδας μας θα το δικαιούται  επιτέλους το σύνολο των μαθητών και μαθητριών ανεξάρτητα από επιδόσεις σε μαθήματα. Ταυτόχρονα, η εκπαιδευτική κοινότητα θα μπορεί απερίσπαστα να αφιερωθεί ακόμα περισσότερο στην ουσία του εκπαιδευτικού της έργου.

Λυπούμαστε ειλικρινά που η αξιωματική αντιπολίτευση επιμένει σε αναχρονισμούς που ταλαιπωρούν το εκπαιδευτικό σύστημα και δεν είναι σε θέση να σκεφτεί τρόπους που να τιμούν ουσιαστικά και τη σημαία αλλά και το σύνολο των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων.

Οι καλές επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών έχουν τη δική τους αυτόνομη αξία.

Η δήλωση της τομεάρχου παιδείας της ΝΔ αποδεικνύει περίτρανα το πνεύμα λαϊκισμού και του ψευδεπίγραφου ενδιαφέροντος για την παιδεία, έξω και πέρα από κάθε παιδαγωγική αντίληψη αφού επιλέγει να ταυτίζει ζητήματα αριστείας και μαθητικών επιδόσεων με την ύψιστη κοινή ευθύνη και τον σεβασμό προς την πατρίδα που αφορά όλους τους μαθητές και μαθήτριες». 

Χαμός στο Twitter: Ο κάθε τυχάρπαστος όταν μεγαλώσει, γιατί όχι, και πρωθυπουργός

Δεν χρειάστηκε πολύς χρόνος για να γίνει viral η είδηση και να σηκώσει «θύελλα» αντιδράσεων και αρνητικών σχολίων στα social media. 

Εκτός από μερίδα του πολιτικού κόσμου, πολλοί χρήστες στο twitter έσπευσαν να λοιδορήσουν την απόφαση αυτή που διχάζει τον ελληνικό λαό. 

«Σημαιοφόροι με κλήρωση, πλήγμα στους άριστους, πτυχιούχοι με δίσκο σερβιτόρου, πορεία προς την ανάπτυξη. Ελλαδιστάν, 2017», διαβάζουμε σε ένα tweet.

«Σημαιοφόροι βάσει κλήρωσης, ώστε ο κάθε τυχάρπαστος να γίνεται σημαιοφόρος και όταν μεγαλώσει, γιατί όχι, και πρωθυπουργός».

«Σημαιοφοροι με κληρωση & οχι απο αριστεια στην εποχη του συριζα.
Τα ιδεοληπτικα μαντροσκυλα του συριζα εχουν διαλυσει καθε αξια», γράφει μια άλλη ανάρτηση.

Διαβάστε μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά tweets που τραβούν το ενδιαφέρον 

 

 

 

 

 

 

 

Κουμουτσάκος: Σημαιοφόροι με λοταρία!

Ο Γιώργος Κουμουτσάκος, μέσω twitter, σε αιχμηρό ύφος, έστειλε το δικό του μήνυμα, από την πλευρά του πολιτικού κόσμου: Σημαιοφόροι με λοταρία! Η κυβέρνηση επιτίθεται με εμμονή στην αριστεία. Διάβρωση αρχών και αξιών παντού. Όλα στην τύχη!

Ο Άδωνις Γεωργιάδης επέλεξε ένα καυστικό tweet, το οποίο και ανέβασε στον προσωπικό του λογαριασμό.