Τρίτη 16 Απριλίου 2024 -

Μετά από 8 χρόνια μνημονιακού χειμώνα, ο προϋπολογισμός σηματοδοτεί την επιστροφή στην κανονικότητα, εκτιμά η υφυπουργός Τζούφη



Ο προϋπολογισμός του 2019 σηματοδοτεί την επιστροφή στην κανονικότητα, όπως ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Μερόπη Τζούφη, μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή.

«Μετά από οκτώ χρόνια μνημονιακού χειμώνα, αυτό το σχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού σηματοδοτεί την έναρξη της επιστροφής στην κανονικότητα, σκιαγραφώντας την αποκατάσταση της αξιοπιστίας και την επανένταξη της χώρας στο σύνηθες διεθνές πλαίσιο. Νομίζω εξ ου και ο εθνικιστικός πυρετός της Νέας Δημοκρατίας, επειδή βρίσκεται σε πλήρες στρατηγικό αδιέξοδο» σημείωσε η υφυπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Ο προϋπολογισμός αυτός σηματοδοτεί την απομάκρυνση από τις πολιτικές της σκληρής λιτότητας, δίνοντας -βαθμιαία και με τρόπο κοινωνικά δίκαιο- χώρο στην ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, στην υποστήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης και βέβαια εμβληματικά στην περαιτέρω ανασυγκρότηση του κατεδαφισμένου κοινωνικού κράτους και του συστήματος κοινωνικής προστασίας».

 

Η κυρία Τζούφη ενημέρωσε την εθνική αντιπροσωπεία για όλα όσα έχουν γίνει από το 2015 για την Παιδεία και μίλησε για τις προσλήψεις 4.500 εκπαιδευτικών που θα γίνουν μέσα στο 2019, την προετοιμασία της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης, τη διαμόρφωση νέων δομών μεταγυμνασιακής υποστήριξης ατόμων με σοβαρές αναπηρίες και τη στήριξη της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, τόνισε ότι «η επαγγελματική εκπαίδευση απαξιώθηκε με την κατάργηση δεκάδων ειδικοτήτων και τη διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών το καλοκαίρι του 2013, όταν στην ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης βρισκόταν ο σημερινός αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας».

 

Ωστόσο, από το 2016 εφαρμόζεται το στρατηγικό σχέδιο αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης με καινούργια προγράμματα, όπως είναι η νέα αρχή στα ΕΠΑΛ, με ενισχυτική διδασκαλία, με στελέχωση, με ψυχολόγους, με υλοποίηση χρηματοδοτούμενων σχεδίων δράσης. Στην κατεύθυνση στήριξης της επαγγελματικής εκπαίδευσης εντάσσονται εξάλλου, το βελτιωμένο ποσοστό εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Επαίδευση, τα νεοϊδρυθέντα διετή Τμήματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ και η δυνατότητα συμμετοχής στον νέο θεσμό του προαιρετικού Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας για την απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων επιπέδου «5».

«Αυτή η νέα αρχιτεκτονική, οι στοχευμένες παρεμβάσεις, η χρηματοδότηση από εθνικούς και άλλους πόρους, αυτός ο καινούργιος στρατηγικός σχεδιασμός αποτυπώνεται για αυτόν τον κλάδο στις θετικές εντυπώσεις της πλατιάς κοινωνικής πλειοψηφίας, αλλά και της εκπαιδευτικής κοινότητας που το έχει αγκαλιάσει και το στηρίζει» επισήμανε η υφυπουργός Παιδείας.