
Ξεκινά σήμερα η δωρεάν κατ’ οίκον διανομή των ακριβών φαρμάκων του ΕΟΠΥΥ, με στόχο να μειωθεί η ταλαιπωρία των ασθενών.
Σήμερα περισσότεροι από 120.000 ασθενείς με σοβαρές παθήσεις επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ ανά μήνα για να προμηθευτούν φάρμακα υψηλού κόστους.
Η νέα υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ για κατ’ οίκον διανομή Φαρμάκων Υψηλού Κόστους έρχεται να διευκολύνει την καθημερινότητα αυτών των ασθενών. Η υπηρεσία «Κατ’ Οίκον» παράδοσης ΦΥΚ τέθηκε σε λειτουργία πιλοτικά πέρυσι την άνοιξη, εξυπηρετώντας ασθενείς που πάσχουν από συγκεκριμένες παθήσεις, και πλέον εισέρχεται στη φάση της καθολικής εφαρμογής, καλύπτοντας όλους τους ασθενείς που εκτελούν τέτοιου είδους συνταγές.
H «Κατ’ Οίκον» αποστολή φαρμάκων αφορά περίπου 139.000 ασθενείς που επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ σε μηνιαία ή διμηνιαία βάση.
Τι πρέπει να κάνει ο ασθενής για να λαμβάνει τα φάρμακά του στο σπίτι του
O κάθε ασθενής πλέον μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση, να λαμβάνει τα φάρμακά του, είτε είναι ψυχρής αλυσίδας (ψυγείου) είτε όχι, στο σπίτι του, το γραφείο, ή ακόμα και το εξοχικό του τους καλοκαιρινούς μήνες, εντός 24 έως 48 ωρών ανάλογα με την απόσταση.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να διαθέτει ηλεκτρονική συνταγή, άυλη γνωμάτευση και να έχει ενεργοποιήσει την υπηρεσία αποστολής «Κατ’ Οίκον» ψηφιακά, μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ (https://www.eopyy.gov.gr/).
Επίσης, τα φάρμακα της «Κατ’ Οίκον» Αποστολής που οι ασθενείς επιθυμούν έχουν τη δυνατότητα να τα λάβουν στο σπίτι τους ή να εξουσιοδοτούν κάποιον άλλο να τα παραλάβει για λογαριασμό τους.
Οι συνταγές ελέγχονται και εκτελούνται από φαρμακοποιούς, ενώ η διακίνηση των φαρμάκων γίνεται από πιστοποιημένη εταιρία.
Αναλυτικά η διαδικασία
Ο πρώτος τρόπος είναι να μπαίνουν στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ (https://www.eopyy.gov.gr/) όπου εκεί επιλέγουν την παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους. Αυτό που χρειάζεται είναι να διαθέτουν το ΑΜΚΑ και το ΑΦΜ τους.
Στη συνέχεια, βήμα-βήμα πιστοποιούν το τηλέφωνό τους, κινητό ή σταθερό, το e-mail τους και κυρίως τη διεύθυνση και πληκτρολογούν τον αριθμό της συνταγής την οποία θέλουν να παραλάβουν «Κατ’ Οίκον».
Αν κάποιος δεν μπορεί να μπει στην πλατφόρμα τότε μπορεί να καλέσει το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΟΠΥΥ (2108110500) και το νέο τηλεφωνικό κέντρο, Call Center στο 18181 και με τη βοήθεια των ανθρώπων του Οργανισμού να κάνει ηλεκτρονικά την αίτησή του δίνοντας το ΑΦΜ και το ΑΜΚΑ για επιβεβαίωση.
Τα στοιχεία επιβεβαιώνονται αυτόματα στο σύστημα και έτσι με τη βοήθεια των υπαλλήλων μπορούν να κάνουν το αίτημά τους χωρίς να χρειάζεται να έχουν πρόσβαση οι ίδιοι.