Δευτέρα 20 Αυγούστου 2018 -
Ξάστερος ουρανός

31 °C

Σήμερα, 20. Αυγούστου 2018

Οι σπόροι στη διατροφή μας



Η κατανάλωση ανάλατων σπόρων δεν ακούγεται πολύ ελκυστική σε πολλούς. Ένας εύκολος τρόπος για να βάλετε σπόρους στη διατροφή σας, είναι να τους πασπαλίζετε σε μια σαλάτα ή στο γιαούρτι σας. Μπορείτε επίσης να πανάρετε το κοτόπουλό σας με σπόρους να εμπλουτίσετε τα δημητριακά σας ή να βάλετε τη φαντασία σας να δουλέψει και να τους προσθέσετε σε όποιο φαγητό σας αρέσει.

Όπως και για οτιδήποτε άλλο, θα πρέπει να τρώτε σπόρους με μέτρο. 1-2 κουταλιές της σούπας την ημέρα καλύπτει τις ανάγκες σας. Κάτι άλλο που πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι παρά το καλό που μας κάνουν, έχουν υψηλή θερμιδική αξία, οπότε μετριάστε την ποσότητά τους αναλόγως.

  • Οι σπόροι Chia είναι μια καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία ωφελούν την καρδιά.
  • Οι σπόροι του σουσαμιού έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σελήνιο, που είναι ένα αντιοξειδωτικό που αποδεδειγμένα μειώνει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.
  • Οι σπόροι μουστάρδας, ή σπόροι σιναπιού, μπορούν να καταναλωθούν σε σκόνη, που κάνει πικάντικες τις σάλτσες, σούπες και άλλα φαγητά. Περιέχουν σελήνιο που συμβάλλει στην καλή λειτουργία του θυρεοειδούς, ωμέγα-3 λιπαρά οξέα και μαγγάνιο.
  • Οι σπόροι κολοκύθας έχουν αποδειχθεί ότι μειώνουν την LDL ή την κακή χοληστερόλη και βοηθούν στην πρόληψη της μυϊκής αδυναμίας.
  • Ο λιναρόσπορος, αποτελεί μια πολύ καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών, συμβάλλει στη μείωση της χοληστερίνης και μας χαρίζει το αίσθημα του κορεσμού για περισσότερη ώρα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα του κάνουν καλό στην υγεία του εγκεφάλου, ενώ σχετίζονται και με την υγεία των ματιών.
  • Οι αποφλοιωμένοι σπόροι κάνναβης αποτελούν μια ολοκληρωμένη πηγή πρωτεΐνης, με όλα τα απαραίτητα αμινοξέα για τον οργανισμό, που σημαίνει ότι σας χαρίζουν κορεσμό. Εκτός της πρωτεΐνης, είναι πλούσιοι σε ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, τα οποία εκτός του ότι κάνουν καλό στην καρδιά, προωθούν τα υγιή μαλλιά και δέρμα.
  • Αν ψάχνετε για μια επιπλέον πηγή βιταμίνης Ε, τότε τη βρίσκετε στους ηλιόσπορους. Να έχετε κατά νου ότι πρέπει να καταναλώνονται καλύτερα ανάλατοι.