Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 -

Μια «Μπαλάντα» στη Λαμία - Η νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη



«Φώτα, κάμερα, πάμε»: αυτή ήταν η εντολή που έδωσε χθες ο Γιάννης Οικονομίδης στο εσωτερικό ενός ελαφρώς παρηκμασμένου μπιλιαρδάδικου, στα όρια της πόλης της Λαμίας.

Ηταν η πρώτη ημέρα των γυρισμάτων της νέας του ταινίας με τίτλο «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς», η οποία έχει ιδιαίτερη σημασία για πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Αρχικά, αποτελεί την επιστροφή ενός από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους Ελληνες κινηματογραφιστές· τέσσερα χρόνια μετά το «Μικρό ψάρι», ο Οικονομίδης, στην πέμπτη ταινία του πια, βουτά ξανά στο γκανγκστερικό κινηματογραφικό σύμπαν με μια συμπαραγωγή αυτήν τη φορά μεταξύ Ελλάδας, Γαλλίας, Γερμανίας και Κύπρου.

Στην «Μπαλάντα», η όμορφη Ολγα (Βίκυ Παπαδοπούλου), που ζει σε μια επαρχιακή πόλη, παρατά τον επιχειρηματία σύζυγό της για κάποιον άλλον. Εκείνος, ωστόσο, σύντομα θα αναζητήσει εκδίκηση και τα πράγματα θα εκτροχιαστούν με απροσδόκητο όσο και αλλόκοτο τρόπο. «Αυτή τη φορά θέλαμε να πάμε ένα βήμα παρακάτω από το “Ψάρι”, να αφήσουμε το μαύρο χιούμορ να απελευθερωθεί και μαζί τον έρωτα, τον πόθο, τη δράση, το αίμα... Επιπλέον, θέλαμε να βάλουμε στο “παιχνίδι” και πιο πολλούς ερασιτέχνες ηθοποιούς· σε αυτή την ταινία είναι περίπου μισοί μισοί με τους επαγγελματίες», μας είπε ο Ελληνας σκηνοθέτης, ο οποίος υπογράφει και το σενάριο από κοινού με τον Χάρη Λαγκούση και τον συγγραφέα Δημοσθένη Παπαμάρκο.

Στη συνέντευξη Tύπου-αστραπή της Παρασκευής, η οποία πραγματοποιήθηκε στον τόπο των γυρισμάτων, ήταν παρών και ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Κώστας Μπακογιάννης, ο οποίος δήλωσε πολύ ενθουσιασμένος που μια τέτοια ταινία θα γυριστεί εξολοκλήρου στην περιφέρεια ευθύνης του. Το film office, το οποίο δημιουργήθηκε εκεί, είναι το πρώτο του είδους του στη χώρα, με στόχο τη στήριξη, οικονομική και οργανωτική, κινηματογραφικών και τηλεοπτικών πρότζεκτ από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Οπως διευκρίνισε μάλιστα ο κ. Μπακογιάννης, η ταινία του Γιάννη Οικονομίδη είναι απλώς η πρώτη για τη Στερεά Ελλάδα, με άλλες τρεις (τιτλοφορούνται «Θερμοκήπιο», «Απόστρατος» και «Χάρτινα πουλιά») να βρίσκονται ήδη στα σκαριά.

Είναι ολοφάνερο πως η ύπαρξη της συγκεκριμένης τοπικής δομής (film office) διευκολύνει σημαντικά το έργο των εκάστοτε κινηματογραφιστών. Το επιβεβαίωσε με τα λεγόμενά του και ο εκ των παραγωγών της «Μπαλάντας» Πάνος Παπαχατζής, μιλώντας για το πόσο πιο απλά γίνονται με αυτόν τον τρόπο τα διαδικαστικά –όμως πολύ χρονοβόρα– ζητήματα, αλλά και για τα οικονομικά κίνητρα που παρέχονται. Και αυτά σε συνδυασμό με την εύρυθμη πλέον λειτουργία του ΕΚΟΜΕ και του συστήματος cash rebate, από το οποίο επωφελήθηκε και το νέο φιλμ του Οικονομίδη. Φαίνεται πως ύστερα από μια μακρά περίοδο οικονομικής ανομβρίας και απαισιοδοξίας, το ελληνικό σινεμά –και το σινεμά που γυρίζεται στην Ελλάδα– μπορεί να δει το μέλλον με ελαφρώς πιο ξάστερο μάτι. Εστω και αν αυτό εγκαινιάζεται μέσα από την κατάμαυρη (αλλά και τόσο συναρπαστική ανά στιγμές) κινηματογραφική οπτική του Γιάννη Οικονομίδη.

Πηγή: Καθημερινή