Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 -

Η «Απαγορευμένη Πόλη» του Πεκίνου στο Μουσείο Ακρόπολης



Οι πέντε ενότητες που θα πλαισιώνουν την έκθεση «Απαγορευμένη Πόλη. Ιδιωτικά Διαμερίσματα του Αυτοκράτορα Τσιανλόγκ», η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Μουσείο Ακρόπολης από τις 14 Σεπτεμβρίου 2018 έως τις 14 Φεβρουαρίου 2019, δημιουργούν έντονο ενδιαφέρον.

Πόσο μάλλον όταν γίνονται γνωστά κάποια από τα συνολικά 162 έργα που προέρχονται από το Μουσείο της Απαγορευμένης Πόλης (Palace Museum) στο Πεκίνο, τα οποία θα την πλαισιώνουν.

Έργα, όπως ένα παραβάν από κόκκινο σανταλόξυλο διακοσμημένο με μοτίβα που αντιπροσωπεύουν τη μακροζωία.

Ενας θρόνος από κόκκινο σανταλόξυλο με πλακίδια από κίτρινη λάκα διακοσμημένα με ανάγλυφα φυτικά κοσμήματα και καρπούς, μια κόκκινη τσαγιέρα διακοσμημένη με άνθη λωτού και μετάλλιο λευκού βάθους, μια γυναικεία θεατρική στολή από ροζ σατέν με κεντημένο φοίνικα, παιωνία και δικτυωτό μοτίβο με χρυσή κλωστή.

Μια κασετίνα από γκρίζο νεφρίτη με τα 12 κινεζικά ζώδια, ένα ζεύγος κίτρινων σατέν στρωμάτων με βαμβακερή επένδυση και διακόσμηση από μεγάλα σύννεφα και φυσικά ένα χρυσό αγαλμάτιο Βούδα.

Οι πέντε ενότητες αφορούν:

Το Παλάτι του Πολλαπλού Μεγαλείου για τον μελλοντικό Αυτοκράτορα, η πρώτη ενότητα, δηλαδή, αναπαράγει την κύρια αίθουσα του παλατιού, με τον θρόνο, τα ξύλινα παραβάν, τα θυμιατήρια που έχουν τη μορφή του μυθικού πλάσματος λουντουάν, αλλά και με την ξύλινη πινακίδα με την επιγραφή «η Αίθουσα των Απολαύσεων του Καλού», γραμμένη με το χέρι του πρίγκιπα Χονγκλί, κατοπινού αυτοκράτορα Τσιανλόγκ.

Η δεύτερη ενότητα (Εκλεπτυσμένη Μουσική και Συναθροίσεις Τσαγιού) παρουσιάζει τις καλλιτεχνικές δραστηριότητες του αυτοκράτορα στο Παλάτι του Πολλαπλού Μεγαλείου, στο οποίο προσκαλούσε αξιωματούχους της Αυλής σε συναθροίσεις, όπου έπιναν τσάι, έγραφαν ποιήματα και παρακολουθούσαν θεατρικές παραστάσεις.

Η τρίτη ενότητα (Το Δωμάτιο των Ευωδιαστών Ορχιδέων) είναι αφιερωμένη στο δωμάτιο του Τσιανλόγκ όπου, ως πρίγκιπας Χονγκλί ακόμη, ζούσε με τη σύζυγό του Φούκα. Εμπνευσμένος από ένα κείμενο του Κομφούκιου, το ονόμασε Δωμάτιο των Ευωδιαστών Ορχιδέων, επιδεικνύοντας έτσι το καλό γούστο και την επιθυμία του για εκλεπτυσμένη συντροφιά.

Η τέταρτη ενότητα (Η Σπουδή της Αιώνιας Άνοιξης) είναι αφιερωμένη στη λόγια πτυχή της προσωπικότητας του αυτοκράτορα Τσιανλόγκ, με το γραφείο και τα άλλα έπιπλα, τους πίνακες με τα ποιήματά του και τα όργανα γραφής να αναδεικνύουν την αγάπη του για την ποίηση, την καλλιγραφία και τη ζωγραφική. Παράλληλα, η ενότητα αναδεικνύει την αγάπη του προς τον παππού και τον πατέρα του, τα δώρα των οποίων, όπως αυτοκρατορικές χάντρες, βάσεις για καπέλα, θερμαντήρες χεριών και άλλα αντικείμενα, ο αυτοκράτορας κράτησε ως κειμήλια.

Τέλος, η ενότητα με τίτλο Το Μεγαλείο του Βουδισμού δίνει μια εικόνα της αίθουσας λατρείας του Βούδα στο Παλάτι του Πολλαπλού Μεγαλείου. Αγάλματα και κύλινδροι με παραστάσεις του Βούδα και λατρευτικά σκεύη μαρτυρούν την αφοσίωση του αυτοκράτορα Τσιανλόγκ στον Θιβετιανό Βουδισμό.

Η έκθεση πραγματοποιείται στο πλαίσιο των πολιτιστικών ανταλλαγών των δυο χωρών που κορυφώθηκαν το 2017 (Έτος Πολιτιστικών Ανταλλαγών Ελλάδας-Κίνας) και συνεχίζονται το 2018.