Ο Βρετανός Vishwash Κumar Ramesh ήταν ο μόνος που επέζησε κατά την συντριβή του αεροσκάφους στην πόλη Αχμενταμπάντ της Ινδίας.
«Αυτό είναι σχεδόν ανήκουστο», ανέφερε στο BBC Newsnight ο Guy Gratton, αναπληρωτής καθηγητής αεροπορίας και περιβάλλοντος στο Πανεπιστήμιο Cranfield.
«Ένα σύγχρονο αεροσκάφος έχει σχεδιαστεί για να είναι ανθεκτικό σε συντριβή» που σημαίνει ότι «αν συμβεί συντριβή όλοι έχουν τις καλύτερες πιθανότητες να επιβιώσουν», λέει.
Εξαιτίας αυτού, «είτε βλέπουμε μεγάλο αριθμό επιζώντων είτε δεν βλέπουμε κανέναν επειδή το ατύχημα ήταν τόσο σοβαρό. Έτσι, το να δεις έναν είναι πραγματικά ασυνήθιστο», προσθέτει ο Gratton.
Λέει ότι, αν πρέπει να μαντέψει, το κάθισμα του Ramesh -στο 11Α- θα μπορούσε να έχει «εκτοξευθεί» από το αεροπλάνο κατά τη συντριβή, με τον ίδιο να βρίσκεται ακόμα σε αυτό, και ότι ήταν «απίστευτα τυχερός».
Ο ίδιος ο Βρετανοϊνδός υπήκοος δεν μπορεί να εξηγήσει πώς κατάφερε να επιβιώσει από τη συντριβή του Boeing 787-8 Dreamliner, το οποίο έπεσε μόλις 30 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση από το αεροδρόμιο Σαρντάρ Πατέλ στην πόλη Αχμενταμπάντ, στο κρατίδιο Γκουτζαράτ της βορειοδυτικής Ινδίας, το πρωί της Πέμπτης.
Όπως αναφέρει δημοσίευμα της New York Post, βρέθηκε να περπατά κουτσαίνοντας μέσα στα συντρίμμια, κοντά σε μια φοιτητική εστία γιατρών όπου κατέπεσε το αεροπλάνο, σκορπώντας τον θάνατο και στο έδαφος. Συνολικά επέβαιναν 242 άτομα στο αεροπλάνο.
«Όταν σηκώθηκα, υπήρχαν πτώματα γύρω μου. Φοβήθηκα. Σηκώθηκα και άρχισα να τρέχω. Υπήρχαν κομμάτια του αεροπλάνου παντού», δήλωσε ο 40χρονος από το νοσοκομείο, μιλώντας στην Hindustan Times. «Κάποιος με έπιασε και με έβαλε σε ασθενοφόρο».
Περιέγραψε επίσης τη φρίκη της στιγμής που το αεροσκάφος έχασε ύψος και έπεσε πάνω σε κτίριο μέσα σε κατοικημένη περιοχή της πόλης, με πληθυσμό 5 εκατομμύρια. «Μόλις 30 δευτερόλεπτα μετά την απογείωση ακούστηκε ένας δυνατός θόρυβος και το αεροπλάνο συνετρίβη. Όλα έγιναν τόσο γρήγορα».
Ο 40χρονος είναι παντρεμένος και πατέρας ενός παιδιού, γεννήθηκε στην Ινδία και ζει τα τελευταία χρόνια στο Ηνωμένο Βασίλειο. Παραμένει άγνωστο πώς επιβίωσε, ενώ οι ειδικοί υπογραμμίζουν ότι δεν υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία που να συσχετίζουν τη θέση μέσα στο αεροπλάνο με την πιθανότητα επιβίωσης.
Η πτήση AI171 είχε απογειωθεί στις 1:39 μ.μ. τοπική ώρα με προορισμό το αεροδρόμιο Gatwick στο Λονδίνο, όπου αναμενόταν να προσγειωθεί στις 6:25 μ.μ. Σύμφωνα με τη Γενική Διεύθυνση Πολιτικής Αεροπορίας της Ινδίας, το σήμα του αεροσκάφους χάθηκε σε λιγότερο από ένα λεπτό μετά την απογείωση, σε ύψος μόλις 625 ποδιών.
Η πτήση μετέφερε 242 επιβαίνοντες, ανάμεσά τους 169 Ινδούς υπηκόους, 53 Βρετανούς, 7 Πορτογάλους και 1 Καναδό. Πολλοί εξ αυτών ενδέχεται να ταξίδευαν για να επισκεφθούν συγγενείς ή να επιστρέψουν στη Βρετανία, λόγω της μεγάλης ινδικής διασποράς στη χώρα.
Το FlightRadar24 κατέγραψε ότι το αεροσκάφος χρησιμοποίησε όλο το μήκος του διαδρόμου των 11.499 ποδιών του αεροδρομίου Ahmedabad πριν απογειωθεί.
Λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση, το σήμα της πτήσης χάθηκε. Το αεροσκάφος είχε φτάσει σε ύψος 625 ποδιών όταν ξεκίνησε να χάνει ύψος με ταχύτητα περίπου 475 πόδια ανά λεπτό.
Το πλήρωμα αντιλήφθηκε το πρόβλημα και εξέπεμψε σήμα κινδύνου (Mayday) προς τον πύργο ελέγχου, σύμφωνα με τις αρχές πολιτικής αεροπορίας της Ινδίας.
Το σήμα δόθηκε λιγότερο από ένα λεπτό μετά την απογείωση.
Σε βίντεο που κοινοποιήθηκε από πολίτη που βρισκόταν μόλις 200 μέτρα από την περίμετρο του αεροδρομίου, το αεροσκάφος φαίνεται να δυσκολεύεται να διατηρηθεί στον αέρα. Η ουρά του αρχίζει να χαμηλώνει και τελικά εξαφανίζεται πίσω από πολυκατοικίες, προτού μια τεράστια πύρινη σφαίρα εκραγεί στον ουρανό.
Άλλα βίντεο από διαφορετικά σημεία της πόλης δείχνουν τεράστιες στήλες μαύρου καπνού. Το μεγαλύτερο μέρος του αεροσκάφους συνετρίβη σε ξενώνα του νοσοκομείου, όπου φιλοξενούνταν γιατροί. Οι εικόνες δείχνουν μεταλλικά πιάτα με άθικτο φαγητό σε τραπέζια τύπου καντίνας, ενώ τοίχοι έχουν τιναχτεί στον αέρα από την πρόσκρουση.
Κάτοικοι συγκεντρώθηκαν γύρω από το σημείο της συντριβής, προσπαθώντας να κατασβήσουν τη φωτιά και να εντοπίσουν επιζώντες. Το κουφάρι του αεροσκάφους, με το διακριτικό «VT-ANB» ακόμα ορατό, «κείτονταν» στους δρόμους γεμάτους συντρίμμια. Βίντεο δείχνουν απανθρακωμένα πτώματα να ανασύρονται από τα ερείπια, ενώ ένας άνδρας εντοπίζεται να παίρνει μια βαλίτσα από τα απομεινάρια του αεροπλάνου.
Οι Αρχές επικεντρώνονται στον εντοπισμό των αιτίων του δυστυχήματος. Ανθρώπινο λάθος, μηχανική βλάβη ή πλημμελής συντήρηση εξετάζονται ως πιθανά σενάρια.
Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι, καταγγελία από whistleblower ανέφερε ότι η Boeing ακολουθούσε επισφαλείς πρακτικές στην κατασκευή του μοντέλου 787 Dreamliner. Η εταιρεία χαρακτήρισε τις καταγγελίες ως «ανακριβείς», ενώ η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ διεξάγει σχετική έρευνα.
Η μετοχή της Boeing σημείωσε πτώση άνω του 7% πριν το άνοιγμα της αγοράς την Πέμπτη, ενώ αρνητική ήταν η επίδραση και σε άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Για την Air India, πρόκειται για ένα καταστροφικό πλήγμα στην προσπάθεια αποκατάστασης της εικόνας της ως ασφαλούς και σύγχρονης αεροπορικής εταιρείας. Το προηγούμενο σοβαρό δυστύχημα της Air India είχε σημειωθεί το 2010, με 158 νεκρούς, όταν αεροσκάφος της υπερέβη τον διάδρομο προσγείωσης στη νότια Ινδία.