Πέμπτη 13 Αυγούστου 2026 -

έντερο



Αυτό είναι το πρώτο που πρέπει να κόψετε για υγεία του εντέρου. Τι λένε οι διατροφολόγοι

Οι διατροφικές συμβουλές σπάνια ταιριάζουν σε όλους. Οι ανάγκες διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο, όπως και οι τροφές που μπορεί να έχουν θέση σε μια ισορροπημένη διατροφή. Υπάρχει, όμως, μία καθημερινή διατροφική συνήθεια για την οποία υπάρχει απόλυτη συμφωνία: η κατανάλωση αναψυκτικών και άλλων ροφημάτων με πρόσθετη ζάχαρη πρέπει να περιορίζεται.



Βάλτε αυτά τα λαχανικά στη διατροφή σας για ένα υγιές έντερο

Όταν γίνεται λόγος για την υγεία του εντέρου, η συζήτηση συνήθως περιστρέφεται γύρω από προβιοτικά τρόφιμα, όπως το γιαούρτι, το κεφίρ ή άλλες τροφές ζύμωσης. Και όχι άδικα. αυτού του είδους τα τρόφιμα προσφέρουν ωφέλιμα βακτήρια, συμβάλλοντας στη διατήρηση της ισορροπίας των μικροοργανισμών που ζουν στο έντερο.



Έρευνα του Κέιμπριτζ: Τα τεχνητά γλυκαντικά επηρεάζουν το μικροβίωμα του εντέρου

Τα τεχνητά γλυκαντικά χρησιμοποιούνται ευρέως ως υποκατάστατα της ζάχαρης, ωστόσο μια νέα εργαστηριακή έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ δείχνει ότι τα περισσότερα από αυτά μπορούν να επηρεάσουν άμεσα – και σημαντικά – το μικροβίωμα του εντέρου.



Οι διατροφολόγοι συμφωνούν: Αυτός είναι ο κορυφαίος ξηρός καρπός για τον εγκέφαλο, την καρδιά και το έντερο

Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι θεωρούνται, συνολικά, μία από τις πιο υγιεινές κατηγορίες τροφών, χάρη στο ευρύ φάσμα θρεπτικών συστατικών που προσφέρουν. Παρότι η διατροφική τους αξία είναι σε γενικές γραμμές παρόμοια, κάθε ένας από αυτούς τους μικρούς θρεπτικούς «θησαυρούς» έχει τα δικά του ιδιαίτερα οφέλη για τον οργανισμό μας.



Σοβαρό περιστατικό υγείας στη Μινεσότα: Αφαίρεση εντέρου σε έφηβο από μεταλλική ίνα που είχε μπέγκερ που έφαγε

Μια σοβαρή περιπέτεια υγείας βίωσε ένας έφηβος στη Μινεσότα των ΗΠΑ, όταν κατανάλωσε, χωρίς να το αντιληφθεί, μεταλλική τρίχα που είχε αποκολληθεί από βούρτσα καθαρισμού ψησταριάς και είχε καταλήξει μέσα στο μπέργκερ του.



Αυτά είναι τα καλύτερα λαχανικά για την υγεία του εντέρου

Είτε τα απολαμβάνετε απλά, ωμά ή με μια βινεγκρέτ, είτε τα σοτάρετε, είτε τα χρησιμοποιείται σε συνταγές και smoothies, τα πράσινα λαχανικά κάνουν πολύ περισσότερα από το να προσθέτουν χρώμα στο πιάτο σας.