
Υποχρεωτική είναι από σήμερα Κυριακή 1η Ιουνίου η ασφάλιση επιχειρήσεων με ετήσιο τζίρο άνω των 500.000 ευρώ και οχημάτων για φυσικές καταστροφές.
Ωστόσο σχετικά με τις επιχειρήσεις, ανακύπτει ένα σοβαρό πρόβλημα για όσες δραστηριοποιούνται σε παλιά κτίρια, καθώς πολλές ασφαλιστικές αρνούνται να τις καλύψουν λόγω μη συμμόρφωσης με τον ισχύοντα αντισεισμικό κανονισμό.
Έτσι, δημιουργείται ένα παράδοξο: ενώ ο νόμος επιβάλλει την ασφάλιση, η πρακτική εφαρμογή της καθίσταται δύσκολη ή και αδύνατη, καθώς οι ασφαλιστικές δεν επιτρέπεται να συνάψουν συμβόλαια για εγκαταστάσεις που δεν πληρούν τις αντισεισμικές προδιαγραφές.
Επίκειται να ανακοινωθεί λύση για αυτό το ζήτημα.
Υπενθυμίζεται ότι οι επιχειρήσεις που δεν συμμορφώνονται με τη νέα ρύθμιση αντιμετωπίζουν πρόστιμο 10.000 ευρώ, το οποίο διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής.
Η ασφαλιστική κάλυψη πρέπει να ανέρχεται τουλάχιστον στο 70% της αξίας των περιουσιακών στοιχείων και να καλύπτει κινδύνους όπως σεισμούς, πυρκαγιές και πλημμύρες.
Υποχρεωτική η ασφάλιση από την 1η Ιουνίου για όλα τα οχήματα
Συγκεκριμένα από 01/01/2025 όλα τα οχήματα ιδιωτικής και επαγγελματικής χρήσης, με την ανανέωση ή σύναψη νέου ασφαλιστηρίου, θα είναι υποχρεωτικά ασφαλισμένα για φυσικές καταστροφές.
Ωστόσο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις φοροτεχνικών η ασφάλιση για φυσικές καταστροφές θα επιβαρύνει τα ασφαλιστήρια με αρκετά ευρώ επιπλέον το έτος.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό άρθρο:
Ασφάλιση οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών
1. Ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου οχήματος κατά την έννοια της περ. α) του άρθρου 1 του π.δ. 237/1986 (Α΄ 110), με τόπο συνήθους στάθμευσης στην Ελλάδα, πέραν των υποχρεώσεων ασφάλισης κατά το ανωτέρω προεδρικό διάταγμα, υποχρεούται να καλύπτει με ασφάλιση το όχημά του και έναντι των κινδύνων από δασική πυρκαγιά και από πλημμύρα, με βάση την τρέχουσα εμπορική αξία του οχήματος.
Η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της αδείας και των πινακίδων κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή λειτουργία του οχήματος.
2. Η υποχρέωση ασφάλισης του παρόντος δεν ισχύει, εάν το όχημα ανήκει κατά κυριότητα στο Δημόσιο ή σε φορέα του δημόσιου τομέα, όπως ορίζεται στην περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 4270/2014 (Α΄ 143), εξαιρουμένου του υποτομέα Ο.Τ.Α.
3. Οι υπόχρεοι σε ασφάλιση του παρόντος εξαιρούνται από κάθε επιχορήγηση κρατικής αρωγής για τα οχήματα που δεν έχουν ασφαλιστεί σύμφωνα με την παρ. 1.»
4. Στο άρθρο 47 του ν. 5116/2024, περί εξουσιοδοτικών διατάξεων, προστίθεται παρ. 2Α, ως εξής:
«2Α. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας δύναται να εξειδικεύονται το εύρος και οι προϋποθέσεις ασφάλισης, να εισάγονται επιπλέον εξαιρέσεις, να ρυθμίζονται η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για την εξαίρεση και να καθορίζεται κάθε άλλο θέμα σχετικό με την εφαρμογή του άρθρου 5Α.»