Σάββατο 17 Απριλίου 2021 -
Μερική συννεφιά

20 °C

Σήμερα, 17. Απριλίου 2021

«Βόμβες» Σπίρτζη για ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ – «Σαμποτάρουν τα λεωφορεία για να μην λειτουργούν»



Καταγγελίες «βόμβες» για τη λειτουργία των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ έκανε στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Ο Χρήστος Σπίρτζης έκανε λόγο για «πάρτι» στον ΟΑΣΑ, ενώ αναφερόμενος στο πόρισμα για την ΟΣΥ μίλησε για δράση «κυκλωμάτων» που σαμποτάρουν το έργο των αστικών συγκοινωνιών.

Ο κ. Σπίρτζης μίλησε για πολύ μεγάλες καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς προμήθειας υλικών και ενημέρωσε για πόρισμα στην ΟΣΥ, σύμφωνα με το οποίο, κυκλώματα στον χώρο των αστικών συγκοινωνιών που σαμποτάρουν τη λειτουργία τους.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι αυτά τα κυκλώματα δεν επιτρέπουν σε λεωφορεία να βρίσκονται σε κυκλοφορία, δεν επιτρέπουν να γίνεται συντήρηση, ενώ την ίδια ώρα «φιλοξενούνται» κάμερες διάφορων καναλιών εντός αμαξοστασίου.

230 βλάβες την ημέρα
Ανέφερε συγκεκριμένα περιπτώσεις κατά τις οποίες οι βλάβες στα λεωφορεία έφτασαν τις 230 από 100 την ημέρα, κι ενώ ενώ υπάρχουν ανταλλακτικά και λιπαντικά, η διοίκηση δέχεται κριτική για ανυπαρξία ανταλλακτικών, και σε λεωφορεία που έβγαιναν εκτός κυκλοφορίας «υπήρχε σαμποτάζ από μέσα», δηλαδή χτύπημα με σφυρί στα τακάκια λεωφορείου, σημείωσε.

Ο Χρήστος Σπρίτζης ανέφερε ότι σύμφωνα με το πόρισμα της Πυροσβεστικής η πρόσφατη φωτιά στο κέντρο έκδοσης προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών ήταν εμπρησμός καθώς βρέθηκε αυτοσχέδιος εμπρηστικός μηχανισμός. Και αυτήν την απέδωσε στα κυκλώματα με τα πλαστά εισιτήρια και τα μηνιαία κουπόνια.
«Μίζα» από την είσπραξη εισιτηρίων
Τα ίδια και χειρότερα, όπως είπε ο υπουργός, γίνονταν και στη Θεσσαλονίκη και ανέφερε ως εντυπωσιακό στοιχείο ότι και άλλη ιδιωτική εταιρεία από εκείνη που είχε αναλάβει το έργο του ελέγχου των εισιτηρίων, έπαιρνε ποσοστό από τις εισπράξεις του ΟΑΣΘ για τους ελέγχους που διενεργούσε. Αυτή η εταιρεία, είχε υπογράψει και έξι συμβάσεις για το σύστημα τηλεματικής, συμπλήρωσε.

«Στη Θεσσαλονίκη δεν είχαμε μόνο μια παλαιοκομματική λογική, με συγκεκριμένες γκρίζες ζώνες που επέτρεπε την ύπαρξη κυκλωμάτων πλαστών εισιτηρίων ή άλλων συνδικαλιστών για να υπάρχουν οι πολιτικοί στρατοί στις αστικές συγκοινωνίες, είχαμε ένα κεντρικό σύστημα πολιτικού στρατού πάνω από 2.500 εργαζομένων , με κόστος πολλαπλάσιο από της Αθήνας που συντηρούσε και πάρα πολλές εταιρείες γύρω από τις αστικές συγκοινωνίες , για πολλές δεκαετίες» είπε ο κ. Σπίρτζης.

Προσέθεσε ότι την κινητή και ακίνητη περιουσία του ΟΑΣΘ έπρεπε το ελληνικό δημόσιο να την έχει πάρει πριν από το 2000 και όχι μόνο δεν την πήρε, αλλά έγινε και επέκταση σύμβασης χωρίς να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο.