Η κυβέρνηση δημιούργησε μία διυπουργική επιτροπή στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι από τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, καθώς και άλλες συναρμόδιες υπηρεσίες για να επεξεργαστεί ένα νέο ριζικά διαφορετικό από το σημερινό σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας και των φόρων που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα.
Η επιτροπή άρχισε ήδη να συνεδριάζει και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η βάση των υπολογισμών θα είναι πλέον η πραγματική αξία των αυτοκινήτων και όχι τα κυβικά εκατοστά του κινητήρα.
Σύμφωνα με το σημερινό σύστημα πληρώνουν περισσότερους φόρους οι αγοραστές και περισσότερα τέλη κυκλοφορίας οι χρήστες που έχουν αυτοκίνητα μεγάλου μεν κυβισμού, αλλά μικρότερης αξίας. Το καθεστώς αυτό θα καταργηθεί και τους περισσότερους φόρους, καθώς και τα υψηλότερα τέλη κυκλοφορίας θα πληρώνουν πλέον οι έχοντες αυτοκίνητα μεγαλύτερου κυβισμού.
Βεβαίως, πρόκειται για μία δύσκολη εξίσωση, αφού θα πρέπει με το νέο σύστημα όχι μόνο να μη χαθούν έσοδα για τον προϋπολογισμό, αλλά να αυξηθούν στο μέτρο του δυνατού γιατί μέχρι το 2018 θα πρέπει να βρεθούν σημαντικά έσοδα από διάφορες πηγές φορολογικών εσόδων και ως γνωστόν στην Ελλάδα το αυτοκίνητο και το σπίτι είναι οι ιερές αγελάδες από τις οποίες οι εκάστοτε κυβερνήσεις αρμέγουν φόρους.