Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 -

Πρόσκληση - πρόκληση για την αύξηση της απασχόλησης στα πλοία



«Ενθαρρύνουμε κάθε προσπάθεια προς την κατεύθυνση υπογραφής μιας νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, που να περιλαμβάνει μια δραστική αύξηση του αριθμού των Ελλήνων ναυτικών στα πλοία με ελληνική σημαία και στον ελληνόκτητο στόλο».

Αυτό υπογράμμισε σε ό,τι αφορά την ανάγκη αύξησης της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών στα ελληνόκτητα πλοία ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στην ενότητα «Ναυτιλία και Απασχόληση - Η συμβολή της ναυτιλίας στη μείωση της ανεργίας».

«H κυβέρνηση είναι ανοιχτή σε όλες αυτές τις πρωτοβουλίες και το συνέδριό σας νομίζω ότι θα βοηθήσει» πρόσθεσε ο κ. Δρίτσας, ο οποίος σημείωσε ακόμη ότι και η δημόσια ναυτική εκπαίδευση έχει να παίξει έναν τεράστιο ρόλο.

Νωρίτερα ο κ. Βενιάμης είχε επισημάνει ότι «από την αρχή της κρίσης στη χώρα μας δηλώσαμε ότι η ναυτιλία μπορεί να αποτελέσει διέξοδο στην ανεργία που μαστίζει την κοινωνία μας, δίνοντας νέες θέσεις εργασίας με όρους πάντοτε σύμφωνα με τα διεθνώς κρατούντα. Βρεθήκαμε όμως αντιμέτωποι με στενές συνδικαλιστικές απόψεις και πολιτικές αντιπαραθέσεις που στερούν το δικαίωμα εργασίας στους συμπολίτες μας».

Μιλώντας στην ίδια ενότητα, ο κ. Αγγελος Τσακανίκας, επίκουρος καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και επιστημονικός σύμβουλος του ΙΟΒΕ, παρουσίασε τη μελέτη του Ινστιτούτου, σύμφωνα με την οποία η ναυτιλία μπορεί να προσφέρει πάνω από 300.000 θέσεις εργασίας στη θάλασσα και στη στεριά.

Ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΝΕΕ), Γιώργος Γράτσος, υπογράμμισε ότι πολλά πρέπει να γίνουν ακόμη προκειμένου η ναυτιλία να προσφέρει περισσότερα στον τόπο. «Εχουμε στην Ελλάδα πολλά ναυτιλιακά γραφεία, αλλά ναυτιλιακό κέντρο δεν έχουμε» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Γράτσος, προσθέτοντας ότι μας λείπει η οργάνωση άλλων διεθνών ναυτιλιακών κέντρων.

Ο πρόεδρος του ιδρύματος Ευγενίδου, Λεωνίδας Δημητριάδης - Ευγενίδης, ανέφερε ότι οι Ελληνες απόφοιτοι των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τους ξένους συναδέλφους τους, αν και σημείωσε την ανάγκη ενίσχυσης των σχολών τόσο σε υποδομές όσο και σε ναυτοδιδασκάλους.

O Γιώργος Βλάχος, τ. πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, αναφέρθηκε στις προοπτικές του ναυτικού επαγγέλματος και της εξέλιξης του Ελληνα αξιωματικού τόσο στη θάλασσα όσο και στη στεριά.

Η κα Λασκαρίνα Καρασταμάτη, πρόεδρος της Eletson Corporation, αναφέρθηκε στην πολιτική της εταιρείας της, η οποία από το 1966 στηρίζεται αποκλειστικά σε Ελληνες αξιωματικούς και όσο είναι περισσότερο δυνατόν σε ελληνικά κατώτερα πληρώματα.

«Η συντριπτική πλειονότητα των ανώτερων στελεχών μας, πάνω από 65%, είναι μαζί μας από δόκιμοι» είπε η κα Καρασταμάτη, τονίζοντας ότι το αποτέλεσμα δικαιώνει την πολιτική της εταιρείας. Επίσης υπογράμμισε ότι η Eletson είναι από τις λίγες εταιρείες που απασχολεί στα πλοία της και γυναίκες αξιωματικούς.

Από την πλευρά του, ο καπετάν Παναγιώτης Τσάκος τόνισε ότι η ελληνική ναυτιλία θα διατηρεί τα πρωτεία όσο θα στηρίζεται σε ελληνικά πληρώματα.

«Οσο θα λείπουν τα πληρώματα τόσο θα φτωχαίνουμε ως κλάδος. Αναγκαζόμαστε να απασχολούμε ξένους γιατί οι σχολές παράγουν περιορισμένο αριθμό στελεχών» πρόσθεσε ο κ. Τσάκος, ενώ κατέθεσε και μία συγκεκριμένη πρόταση, να καταργηθούν τα δύο εξάμηνα εκπαιδευτικά μπάρκα και να γίνει ένα ετήσιας διάρκειας.