Για μια σπουδαία ημέρα για την Κρήτη, μίλησε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του, στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής του τμήματος Ηράκλειο – Χανιά του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός, «επιτέλους μετά από πολλές δυσκολίες, πολλά εμπόδια, υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Ηράκλειο – Χανιά με την προαίρεση για την Κίσσαμο, μία δέσμευση την οποία είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την εκπληρώσω.
Δεν χρειάζεται να αναφερθώ στην πολιτική, με την ιστορία του μεγάλου και πολύ σύνθετου αυτού έργου, γιατί σήμερα έχουμε μια υποχρέωση όλες και όλοι να κοιτάξουμε μπροστά. Όσον αφορά στον βόρειο οδικό άξονα, όπως είπε ο υπουργός ήδη έχουμε δύο ανοιχτά εργοτάξια στα οποία υλοποιούνται έργα από τη χερσόνησο, ουσιαστικά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.
Τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027 και, αγαπητέ κύριε Περιστέρη, θα περιμένω πολύ σύντομα να δούμε και τα ανοιχτά εργοτάξια στο μεγάλο τμήμα μεταξύ Ηρακλείου – Χανίων. Ξέρουμε ότι είναι ένα έργο τεχνικά δύσκολο με ορίζοντα υλοποίησης.
Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε την τεράστια σημασία που έχει αυτό το έργο για την Κρήτη, και να μην βλέπουμε μόνο το μικρό τοπικό συμφέρον αλλά να δούμε τη μεγάλη εικόνα».
Στη συνέχεια σημείωσε: «Είδα, κύριε περιφερειάρχη, ότι κρατούσατε έναν πράσινο φάκελο, θα σας δώσω τον μπλε φάκελο αυτή τη φορά για να σηματοδοτήσω το εξαιρετικό επίπεδο συνεργασίας μεταξύ κυβέρνησης και περιφέρειας.
Να βάλουμε τα δυνατά μας ώστε το έργο αυτό να προχωρήσει το γρηγορότερο, έχει μεγάλες τεχνικές δυσκολίες, ο δρόμος οφείλει να είναι λειτουργικός κατά τη διάρκεια της κατασκευής του, θα καταφέρουμε να ξεπεράσουμε όλα τα εμπόδια, ώστε το έργο να παραδοθεί εντός προϋπολογισμού και εντός χρονοδιαγράμματος».
Οδική ασφάλεια
Αναφερόμενος στην οδική ασφάλεια σημείωσε: «Έχω μιλήσει πολλές φορές για τον παρανοϊκό φόρο αίματος στην Κρήτη λόγω και κακής συμπεριφοράς αλλά και κακού οδικού δικτύου. Έχω ζητήσει έργα οδικής ασφάλειας που θα κάνουν τον υφιστάμενο οδικό άξονα πιο ασφαλή και στο Ηράκλειο και στα Χανιά έργα που θα προσομοιάζουν με αυτά που έγιναν στην παλιά εθνική οδό Πατρών Πύργου.
Σύντομα θα έχουμε τέτοιες παρεμβάσεις, ώστε να καταστήσουμε τον υφιστάμενο οδικό άξονα πιο ασφαλή.
Το 2019 σας είχα μιλήσει για τον βόρειο οδικό άξονα, για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα, τη μεγάλη διασύνδεση και τη μικρή που θα παραδοθεί εντός των επόμενων μηνών, τεράστια σημασία για την ενέργεια και την αυτάρκεια του νησιού μας, είχα μιλήσει για τα σημαντικά αρδευτικά έργα τα οποία πρέπει να γίνουν συνολικά στο νησί μας. Γνωρίζουμε τα προβλήματα λειψυδρίας ειδικά στην ανατολική Κρήτη, σήμερα θα έχω την ευκαιρία να πάω στην Πλακιώτισσα και να υπογράψουμε τα δίκτυα, ώστε να αρδεύεται ένα μεγάλο κομμάτι».
Μιλώντας, επίσης, για τα υπόλοιπα μεγάλα έργα στην Κρήτη υπενθύμισε τέσσερα: «Τον ΒΟΑΚ, την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα που έχει γίνει ήδη η μικρή και προχωράει η μεγάλη, τα σημαντικά αρδευτικά έργα που πρέπει να γίνουν. Είναι σημαντικό να θωρακίσουμε την Κρήτη ως προς το αρδευτικό και να προστατεύσουμε από τον κίνδυνο της λειψυδρίας. Το αεροδρόμιο στο Καστέλλι που δρομολογείται όπως το είχαμε υποσχεθεί. Και να προσθέσω άλλο ένα στο οποίο αποδίδω σημασία και είναι οι φοιτητικές εστίες σε Ηράκλειο και Ρέθυμνο. 5.000 φοιτητές θα εγκατασταθούν εκεί για να αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα στέγασης των φοιτητών στο νησί».
«Επέμενα ιδιαίτερα να υπογράψουμε τη σύμβαση παραχώρησης την 9η Μαΐου για τον λόγο ότι σήμερα είναι η ημέρα της Ευρώπης, και θέλω να θυμόμαστε πάντα ότι όλα τα μεγάλα έργα τα οποία δρομολογούμε είτε γίνονται στην Κρήτη είτε στην Ελλάδα έχουν και μία σημαντική ευρωπαϊκή συμμετοχή και νομίζω ότι αυτό έχει μια ξεχωριστή αξία να το θυμόμαστε, καθώς βρισκόμαστε στον Μάιο του 2025 και πλησιάζουμε προς την επέτειο δραματικών στιγμών του 2015, όταν η χώρα έφτασε πολύ κοντά στο να βρεθεί έξω από την Ευρώπη. Ας αναλογιστούμε την πρόοδο που έχουμε κάνει από τότε συνολικά ως χώρα, ας πάρουμε ικανοποίηση από το γεγονός ότι σήμερα η Ελλάδα ως προς τη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών είναι παράδειγμα προς μίμηση στην Ευρωπαϊκή Ήπειρο, ας σκεφτούμε ότι όσο καλύτερα πηγαίνουν τα δημόσια οικονομικά μπορούμε να επιστρέφουμε αυτό το πλεόνασμα της αναπτυξιακής πορείας στους πολίτες και να υποδεχτούμε ενωμένοι αυτή την πολύ σημαντική υπογραφή, ο ΒΟΑΚ ανήκει σε όλους τους Κρητικούς και θέλω να σας ευχαριστήσω», κατέληξε ο πρωθυπουργός.
Δείτε βίντεο από την εκδήλωση:
Ο ΒΟΑΚ είναι το προσωπικό στοίχημα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Εκτός από την εκδήλωση Υπογραφής Σύμβασης Κατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, στο πλαίσιο των επαφών του με τους πολίτες, ο πρωθυπουργός θα επισκεφθεί και το χωριό Πεζά και το Φράγμα Πλακιωτίσσης.
Όσον αφορά στο εμβληματικό έργο του ΒΟΑΚ που θα συνδέει το Ηράκλειο με τα Χανιά έχει μήκος 157 χιλιομέτρων.
Ο νέος οδικός άξονας θα έχει επίσης συνοδό παράπλευρο οδικό δίκτυο, γέφυρες, σήραγγες, κόμβους και αναβαθμίσεις των παρακάμψεων των πόλεων Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου. Το έργο έχει ενταχθεί στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και μέρος του κόστους κατασκευής θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.