Σάββατο 20 Απριλίου 2024 -

GP Ιαπωνίας: Ταχύτερος ο Ρόσμπεργκ στα ελεύθερα!



Η πίστα της Σουζούκα υποδέχτηκε ομάδες και οδηγούς με σχετικά δροσερή ατμόσφαιρα και το θερμόμετρο να δείχνει 24 βαθμούς στον αέρα και 32 βαθμούς στο οδόστρωμα. 

Προβληματισμός για τις ομάδες της Mercedes μετά την αποκάλυψη ότι η υβριδική μηχανή του Χάμιλτον έσπασε όταν αστόχησε μια βάση του στροφάλου και υπήρξε διαρροή λαδιού. Από τη Γερμανική εταιρεία δόθηκε εντολή και στις Force India, Williams, Manor που χρησιμοποιούν υβριδική μηχανή Mercedes ν’ αλλάξουν κάποιες ρυθμίσεις ως προληπτικό μέτρο για να μη συμβεί ξανά κάτι ανάλογο. Επίσης θα χρησιμοποιηθεί ένας λιγότερο καινοτόμος τύπος λιπαντικού. Ο Ρόσμπεργκ σε δηλώσεις του επέμενε ότι δεν πρόκειται αυτό να επηρεάσει την απόδοση της W07 στην πίστα. 

Κάτι που φάνηκε καθώς ο Γερμανός ξεκίνησε στο FP1 με το δεξί σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο ημέρας. Ο Ρόσμπεργκ ήταν 2 δέκατα ταχύτερος του Χάμιλτον ενώ ακολουθούσαν οι Ferrari και οι Red Bull αλλά 1 δευτερόλεπτο πιο πίσω. Ο Φερστάπεν υστερούσε 2 δευτερόλεπτα από το Ρόσμπεργκ αλλά δεν χρησιμοποίησε την πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων γομών της Pirelli. H Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει στη διάθεση όλων των ομάδων τη σκληρή, τη μέση και τη μαλακή γόμα. Ο Φερστάπεν δε χρησιμοποίησε καθόλου τη μαλακή γόμα στο FP1. Υπήρξαν αρκετοί έξοδοι από την πίστα με τον Αλόνσο να βλέπει από κοντά τα ελαστικά στην στροφή Spoon. Ο Γκροζάν βγήκε στη Ντέγκνερ πριν τη γέφυρα ένα σημείο που παραδοσιακά προβληματίζει τους οδηγούς. Στην αρχή του FP1 ο Χάμιλτον διαμαρτύρονταν για την ισχύ της υβριδικής μηχανής ενώ ο Ρόσμπεργκ είχε έντονη υποστροφή. 



Συννεφιά και κατάμεστες κερκίδες παρότι Παρασκευή, οι Ιάπωνες είναι παθιασμένοι με τη F1.

Συνολικά οι χρόνοι στην 1η περίοδο ήταν:

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος       

Διαφορά       

Γύροι

1

Nico Rosberg

Mercedes

1m32.431s

-

24

2

Lewis Hamilton

Mercedes

1m32.646s

0.215s

21

3

Sebastian Vettel

Ferrari

1m33.525s

1.094s

19

4

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m33.817s

1.386s

17

5

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m34.112s

1.681s

23

6

Max Verstappen

Red Bull/Renault

1m34.379s

1.948s

26

7

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1m34.530s

2.099s

28

8

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m34.767s

2.336s

30

9

Fernando Alonso

McLaren/Honda

1m35.003s

2.572s

10

10

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1m35.381s

2.950s

31

11

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Ferrari

1m35.446s

3.015s

23

12

Carlos Sainz

Toro Rosso/Ferrari

1m35.672s

3.241s

27

13

Jenson Button

McLaren/Honda

1m35.677s

3.246s

24

14

Romain Grosjean

Haas/Ferrari

1m35.688s

3.257s

17

15

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1m35.967s

3.536s

15

16

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m36.169s

3.738s

23

17

Esteban Gutierrez

Haas/Ferrari

1m36.219s

3.788s

21

18

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1m36.294s

3.863s

19

19

Kevin Magnussen

Renault

1m36.822s

4.391s

30

20

Esteban Ocon

Manor/Mercedes

1m37.797s

5.366s

29

21

Pascal Wehrlein

Manor/Mercedes

1m37.966s

5.535s

24

22

Jolyon Palmer

Renault

1m37.992s

5.561s

13



Ο Σάινθ μπλοκάρει τους τροχούς της Toro Rosso στην είσοδο των πιτ.

Στο FP2 τώρα όλοι οι οδηγοί δοκίμασαν τη μαλακή γόμα, μάλιστα κάποιοι εξ’ αυτών έκαναν προσομοίωση μέρους αγώνα μ’ αυτή. Ο Αλόνσο κατάφερε να συμπληρώσει 18 γύρους όπως και ο Πέρεζ. Αρκετοί οδηγοί επικέντρωσαν την προσοχή τους στη σκληρή γόμα που θα χρησιμοποιηθεί υποχρεωτικά στον αγώνα μετά το χαρακτηρισμό που έκανε η Pirelli για 2 σετ υποχρεωτικά ανά οδηγό. Ο Γκροζάν διαμαρτύρονταν για πρόβλημα στα φρένα, ο Ράικονεν για υποστροφή, οι Μάσα και Νασρ γλίστρησαν ο Γκουτιέρεζ έμεινε με τη Haas (turbo) στη Ντέγκνερ και υιοθετήθηκε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, όμως τα χειρότερα αποφεύχθηκαν. Αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull δεν μπόρεσαν να πετύχουν αντιπροσωπευτικό χρόνο καθώς οι γρήγορες προσπάθειές τους επηρεάστηκαν από εξωγενείς παράγοντες. 

O Ρόσμπεργκ ήταν ταχύτερος όλων, αν και καρδιοχτύπησε καθώς είδε καπνό στους καθρέπτες του από την υβριδική μηχανή της Mercedes. Αυτό συνέβη λίγο πριν το φινάλε. Ο Γερμανός χρησιμοποιεί το ίδιο σύνολο με τη Μαλαισία ενώ ο Χάμιλτον που ήταν 72 χιλιοστά του δευτερολέπτου πιο αργός έχει στην πλάτη του, την υβριδική μηχανή που χρησιμοποιούσε στη Σιγκαπούρη. 

Αρκετά προβλήματα υποστροφής τα οποία αντιμετώπισε με καυστική διάθεση σήμερα ο Ράικονεν.

Θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον να δούμε τι θα συμβεί αύριο στις κατατακτήριες δοκιμές όπου υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής. Οι κατατακτήριες δοκιμές θα διεξαχθούν αύριο στις 09:00 το πρωί και θα μεταδοθούν απευθείας από τον ΟΤΕ. 

Συνολικά οι χρόνοι στην 2η περίοδο ήταν:

Θέση

Οδηγός

Ομάδα

Χρόνος        

Διαφορά  

Γύροι

1

Nico Rosberg

Mercedes

1m32.250s

-

35

2

Lewis Hamilton

Mercedes

1m32.322s

0.072s

35

3

Kimi Raikkonen

Ferrari

1m32.573s

0.323s

26

4

Max Verstappen

Red Bull/Renault

1m33.061s

0.811s

29

5

Sebastian Vettel

Ferrari

1m33.103s

0.853s

34

6

Sergio Perez

Force India/Mercedes

1m33.570s

1.320s

37

7

Nico Hulkenberg

Force India/Mercedes

1m33.873s

1.623s

35

8

Fernando Alonso

McLaren/Honda

1m33.985s

1.735s

37

9

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1m34.028s

1.778s

33

10

Carlos Sainz

Toro Rosso/Ferrari

1m34.086s

1.836s

33

11

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1m34.127s

1.877s

33

12

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1m34.150s

1.900s

29

13

Romain Grosjean

Haas/Ferrari

1m34.241s

1.991s

33

14

Daniil Kvyat

Toro Rosso/Ferrari

1m34.305s

2.055s

27

15

Kevin Magnussen

Renault

1m34.339s

2.089s

36

16

Jenson Button

McLaren/Honda

1m34.398s

2.148s

29

17

Esteban Gutierrez

Haas/Ferrari

1m34.643s

2.393s

11

18

Jolyon Palmer

Renault

1m34.760s

2.510s

40

19

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1m34.824s

2.574s

26

20

Pascal Wehrlein

Manor/Mercedes

1m35.292s

3.042s

30

21

Esteban Ocon

Manor/Mercedes

1m35.400s

3.150s

37

22

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1m36.318s

4.068s

26