Κυριακή 25 Αυγούστου 2019 -
Ξάστερος ουρανός

32 °C

Σήμερα, 25. Αυγούστου 2019

Έξι τρόποι που η ζάχαρη οδηγεί σε αύξηση του βάρους



Πολλές συνήθειες διατροφής και τρόπου ζωής μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση του σωματικού βάρους και λίπους.

Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετα σάκχαρα, όπως αυτά που υπάρχουν στα αναψυκτικά, τους συσκευασμένους χυμούς, τις καραμέλες, τα ζαχαρούχα δημητριακά και τα γλυκά, συμβάλλει στην αύξηση του βάρους και στην εκδήλωση χρόνιων παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της παχυσαρκίας, των καρδιακών παθήσεων και του διαβήτη.

Οι τρόποι με τους οποίους η πρόσληψη υπερβολικής ζάχαρης οδηγεί σε αύξηση βάρους και αυξημένο σωματικό λίπος είναι πολύπλοκοι και σχετίζονται με πολλούς παράγοντες.

Ακολουθούν έξι τρόποι που η πρόσθετη ζάχαρη αυξάνει το βάρος σας.

  1. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κενές θερμίδες. Η προστιθέμενη ζάχαρη είναι μια πηγή άδειων θερμίδων και προσφέρει ελάχιστα στον οργανισμό από διατροφική άποψη. Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε προστιθέμενα σάκχαρα τείνουν να έχουν πολλές θερμίδες, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει αύξηση βάρους.
  2. Έχει επιπτώσεις στο σάκχαρο του αίματος και τα επίπεδα ορμονών. Μια διατροφή με πολλή ζάχαρη συμβάλλει στην παρατεταμένη αύξηση του σακχάρου στο αίμα, στην αντίσταση στην ινσουλίνη και στην αντίσταση στη λεπτίνη, γεγονός που συνδέεται με την αύξηση του βάρους και το υπερβολικό σωματικό λίπος.
  3. Τα τρόφιμα με προστιθέμενη ζάχαρη τείνουν να είναι λιγότερο χορταστικά. Τα τρόφιμα και τα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετα σάκχαρα είναι γενικά φτωχά σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για να χορτάσετε και να διατηρήσετε το αίσθημα κορεσμού.
  4. Αντικαθιστά τα υγιεινά τρόφιμα. Αν η διατροφή σας βασίζεται στα ζαχαρούχα τρόφιμα, το πιο πιθανό είναι ότι έχετε έλλειψη σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά. Η κατανάλωση τροφίμων  με υψηλή περιεκτικότητα σε πρόσθετα ζάχαρα αντικαθιστά πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, υγιεινά τρόφιμα, όπως λαχανικά, φρούτα, πρωτεΐνες και «καλά» λίπη, επηρεάζοντας αρνητικά το βάρος σας και τη συνολική υγεία σας.
  5. Οδηγεί σε υπερφαγία. Η ζάχαρη επηρεάζει τις ορμόνες που ρυθμίζουν την όρεξη και τα κέντρα ανταμοιβής στον εγκέφαλό σας, γεγονός που μπορεί να αυξήσει την επιθυμία σας για εύγευστα τρόφιμα και να προκαλέσει υπερκατανάλωση τροφίμων.
  6. Συνδέεται με την παχυσαρκία και χρόνιες παθήσεις. Η κατανάλωση υπερβολικής προστιθέμενης ζάχαρης μπορεί να προκαλέσει αύξηση βάρους και να αυξήσει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων παθήσεων, όπως η παχυσαρκία, οι καρδιακές παθήσεις και ο διαβήτης, σύμφωνα με πληθώρα ερευνών.