Το ξύσιμο του πάγου από το παμπρίζ είναι μια απαραίτητη εργασία που πρέπει να κάνει ο οδηγός πριν ξεκινήσει το αυτοκίνητό του, αν αυτό έχει καλυφθεί με χιόνι, όπως συμβαίνει τις τελευταίες ώρες λόγω της κακοκαιρίας «Μπάρμπαρα», η οποία «σφυροκοπά» τη χώρα μας τις τελευταίες ώρες.
Για να συμβεί αυτό, είναι σημαντικό να επιλέξετε τη σωστή ξύστρα πάγου και να την έχετε έτοιμη την κατάλληλη στιγμή. Προσοχή, δεν θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε μεταλλική ξύστρα ή κάποια άλλο μεταλλικό αντικείμενο, γιατί αυτό μπορεί εύκολα να γρατζουνίσει το παρμπρίζ ή να βγάλει το χρώμα σε περίπτωση που ο οδηγός το χρησιμοποιήσει για να απομακρύνει τον πάγο από άλλα μέρη του αυτοκινήτου.
Η καλύτερη και ασφαλέστερη λύση είναι μια πλαστική ξύστρα πάγου, η οποία έχει πριονωτή άκρη για την αφαίρεση των στρωμάτων πάγου και λεία άκρη για την απόξεσή του.
Ακόμα, μια βούρτσα χιονιού είναι ιδανική επιλογή, για να απομακρύνουμε τον πάγο και το χιόνι. Η πινακίδα κυκλοφορίας πρέπει επίσης να είναι ευανάγνωστη και χωρίς πάγο ή χιόνι. Εάν δεν έχετε ξύστρα δεν θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί θήκη CD ή πιστωτική κάρτα γιατί μπορεί να γρατζουνιστούν τα παράθυρα.
Το μεγάλο λάθος
Προσοχή! Μην επιχειρήσετε να ξεπαγώσετε τα παράθυρα του οχήματος με ζεστό νερό. Η απότομη αλλαγή θερμοκρασίας προκαλεί συχνά ρωγμές καταπόνησης στο παρμπρίζ.
Μείγματα αλκοόλης και άλλων χημικών ουσιών που είναι διαθέσιμα στο εμπόριο ως σπρέι, μπορεί να δώσουν λύσεις στην απομάκρυνση του πάγου. Μόλις ψεκαστεί ο πάγος στο τζάμι, αυτός λιώνει άμεσα και χωρίς κόπο.
Οι υαλοκαθαριστήρες τις περισσότερες φορές έχουν κολλήσει στο παρμπρίζ. Δεν πρέπει να επιχειρήσουμε να τους ανασηκώσουμε βίαια, γιατί αυτό θα τους χαλάσει και θα θέλουν άμεσα αλλαγή. Υπάρχουν στην αγορά ξύστρες πάγου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τον καθαρισμό των υαλοκαθαριστήρων. Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να λιώσει ο πάγος και μετά να τους θέσουμε σε λειτουργία.
Ένα αντιψυκτικό παρμπρίζ είναι ακόμη πιο σημαντικό. Ο πάγος λιώνει γρήγορα, όταν οι υαλοκαθαριστήρες έρχονται σε επαφή με το υγρό.
Η ιδανική λύση!
Φυσικά αν υπάρχει αρκετός χρόνος στη διάθεσή μας, μπορούμε να βάλουμε σε λειτουργία τον κινητήρα, κατόπιν το καλοριφέρ με το ζεστό αέρα και να περιμένουμε σταδιακά να λιώσει ο πάγος στο παρμπρίζ μόλις ζεσταθούν η καμπίνα και τα τζάμια.
Τέλος, υπάρχει και η επιλογή της ημικουκούλας, η οποία εφαρμόζεται αποκλειστικά στο παρμπρίζ και ασφαλίζεται στις πόρτες. Αυτό αποτρέπει μια σειρά από προβλήματα. Δεν χρησιμοποιούμε εφημερίδες για να καλύψουμε το παρμπρίζ, γιατί παγώνουν και είναι σχεδόν αδύνατο να αφαιρεθούν.