Τρίτη 16 Απριλίου 2024 -

Φάρσα ότι βρέθηκε πίνακας του Πικάσο στη Ρουμανία



Ο πίνακας «Κεφάλι Αρλεκίνου» του Πικάσο βρισκόταν μεταξύ επτά έργων τέχνης που είχαν κλαπεί από το μουσείο Kunsthal του Ρότερνταμ στη «ληστεία του αιώνα»

Θύμα φάρσας δύο Βέλγων σκηνοθετών παραδέχθηκε χθες ότι έπεσε μια Ολλανδή συγγραφέας, η οποία πίστεψε ότι βρήκε στη Ρουμανία έναν πίνακα του Πικάσο, ο οποίος είχε κλαπεί το 2012 από μουσείο της Ολλανδίας, μετέδωσε χθες το βράδυ το ολλανδικό δημόσιο δίκτυο NOS.

Ο πίνακας «Κεφάλι Αρλεκίνου» του Πικάσο βρισκόταν μεταξύ επτά έργων τέχνης που είχαν κλαπεί πριν από περισσότερα από έξι χρόνια από το μουσείο Kunsthal του Ρότερνταμ σε μια από τις μεγαλύτερες ληστείες που έχουν γίνει ποτέ στον κόσμο της τέχνης, τη «ληστεία του αιώνα» όπως είχε χαρακτηριστεί από τα ολλανδικά μέσα ενημέρωσης.

Μεταξύ των έργων αυτών τέχνης συνολικής αξίας περίπου 18 εκατομμυρίων ευρώ, που κλάπηκαν τότε μέσα σε τρία λεπτά, βρίσκονται επίσης δύο Μονέ, ένας Γκογκέν και ένας Ματίς.

Τέσσερις Ρουμάνοι φυλακίστηκαν για την ληστεία αυτή, αλλά τα έργα που εκλάπησαν δεν βρέθηκαν ποτέ.

Η Μίρα Φετίκου, Oλλανδή συγγραφέας ρουμανικής καταγωγής, η οποία έχει γράψει ένα βιβλίο για την ληστεία αυτή, ήλπιζε ότι βρήκε τον Πικάσο που είχε κλαπεί όταν έλαβε ένα ανώνυμο μήνυμα πριν από περίπου 10 μέρες.

Το μήνυμα αυτό έλεγε ότι ο πίνακας βρισκόταν θαμμένος σε ένα δάσος στην ανατολική Ρουμανία, όπου και αυτή μετέβη το Σάββατο.

Ωστόσο χθες, Κυριακή, το βράδυ η συγγραφέας εξήγησε μιλώντας στην ολλανδική τηλεόραση ότι έπεσε θύμα ενός καλλιτεχνικού σχεδίου δύο Βέλγων σκηνοθετών από την Αμβέρσα, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Σύμφωνα με το NOS, η συγγραφέας δήλωσε ότι έλαβε ένα e-mail από αυτό το καλλιτεχνικό δίδυμο, στο οποίο της εξηγούσε ότι το μυστηριώδες μήνυμα, που είχε λάβει προηγουμένως, εντασσόταν στο πλαίσιο ενός καλλιτεχνικού τους σχεδίου, το οποίο ήταν αφιερωμένο στον Ολλανδό ζωγράφο Γκέερτ Γιαν Γιάνσεν, οι πλαστοί πίνακες του οποίου με την υπογραφή μεγάλων καλλιτεχνών είχαν γεμίσει τις συλλογές της Ευρώπης και είχαν φτάσει και πέραν αυτής τη δεκαετία του 1990.

Οι δύο καλλιτέχνες δήλωσαν ότι έκαναν την φάρσα αυτή στο πλαίσιο του καλλιτεχνικού τους σχεδίου με θέμα την αξία της αλήθειας.