Κυριακή 05 Απριλίου 2020 -
Βροχή

10 °C

Σήμερα, 5. Απριλίου 2020

Η Boeing αναβαθμίζει το λογισμικό των 737 MAX 8 εντός «εβδομάδων» - Σε ποιες χώρες απαγορεύεται να πετούν τα αεροσκάφη



Αναβάθμιση του λογισμικού σε όλα τα αεροσκάφη τύπου 737 MAX 8 προτίθεται να κάνει η αεροναυπηγική εταιρεία Boeing, αν και όπως επισημαίνουν στελέχη της η απόφαση δεν συσχετίζεται με τη συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines την Κυριακή, στην Αιθιοπία. Λίγες ώρες νωρίτερα, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) είχε ανακοινώσει πως θα ζητήσει από την Boeing να κάνει «αλλαγές στο σχεδιασμό του μοντέλου έως τον Απρίλιο».

Όσο για την αναβάθμιση, η Boeing διευκρίνισε ότι μετά την προηγούμενη συντριβή αεροπλάνου του τύπου που ανήκε στη Lion Air, στην Ινδονησία τον Οκτώβριο, αναπτύχθηκε μια «βελτίωση του λογισμικού ελέγχου» του 737 MAX, προκειμένου το μοντέλο να γίνει «ακόμη πιο ασφαλές».

Η αναβάθμιση του λογισμικού σε όλο τον στόλο θα γίνει «μέσα στις ερχόμενες εβδομάδες», διαβεβαίωσε.

Καθηλωμένα τα αεροσκάφη
Πάντως η συντριβή του 737 Max 8 της Ethiopian Airlines κοντά στην Αντίς Αμπέμπα, τέσσερις μήνες μετά από παρόμοιο δυστύχημα στο ίδιο μοντέλο αεροσκάφους της Lion Air στην Ινδονησία, οδήγησε πολλές χώρες και εταιρείες να καθηλώσουν στο έδαφος αυτό το αεροσκάφος μεσαίων αποστάσεων. Σύμφωνα με το Flightglobal, σχεδόν το 40% των 371 Boeing 737 Max 8 που χρησιμοποιούνταν έχει καθηλωθεί στο έδαφος, περιλαμβανομένων 97 αεροσκαφών στην Κίνα. Οι χώρες που ανατέλλουν τις πτήσεις των Boeing 737 Max 8 είναι:

  1. Κίνα: Η Κινεζική Υπηρεσία Αεροπορίας ζήτησε από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να διακόψουν τις πτήσεις μέχρι να υπάρξει επιβεβαίωση από τις αμερικανικές αρχές και την Boeing ότι έχουν ληφθεί μέτρα που διασφαλίζουν την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των πτήσεων. Μεταξύ των κινεζικών εταιρειών που διαθέτουν αυτό το μοντέλο αεροσκάφους είναι οι Air China, Hainan Airlines και Shanghai Airlines. 
  2. Ινδονησία: Οι ινδονησιακές Αρχές αποφάσισαν να απαγορεύσουν προσωρινά τις πτήσεις των αεροσκαφών αυτών που ανήκουν στις εταιρείες Lion Air και Garuda. 
  3. Αυστραλία: Η υπηρεσία ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας της Αυστραλίας ανέστειλε όλες τις πτήσεις από και προς την χώρα των αεροσκαφών τύπου Boeing Co 737 MAX. Η απόφαση της Αυστραλίας επηρεάζει μόνο τις εταιρείες Singapore Airlines, Silk Air και Fiji Airways καθώς προς το παρόν καμία αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία δεν διαθέτει αυτό το μοντέλο στον στόλο της. 
  4. Βιετνάμ: Ο διευθυντής της υπηρεσίας ασφάλειας πολιτικής αεροπορίας του Βιετνάμ Ντιν Βιέτ Θανγκ δήλωσε ότι οι βιετναμέζικες αεροπορικές εταιρείες δεν θα χρησιμοποιήσουν αυτό το μοντέλο αεροσκάφους της Μπόινγκ. Ο ίδιος είπε ότι η Υπηρεσία αποφάσισε να μην χορηγήσει άδεια πτήσης σε Boeing 737 Max μέχρι να αποσαφηνιστεί η αιτία του δυστυχήματος και μέχρι η Αμερικανική Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας να ανακοινώσει ποιά μέτρα πρόκειται να λάβει. 
  5. Νότια Κορέα: Το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε την καθήλωση των αεροσκαφών της Easter μέχρι την πραγματοποίηση των αναγκαίων ελέγχων. 
  6. Μεξικό: Ο μεξικανικός αερομεταφορέας Aeroméxico ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις πτήσεις των έξι αεροσκαφών Boeing 737 MAX 8 που διαθέτει στον στόλο του ωσότου να λάβει σαφείς πληροφορίες σχετικά με την έρευνα για τη συντριβή αεροπλάνου της Ethiopian Airlines. 
  7. Αργεντινή: H αεροπορική εταιρεία της Αργεντινής Aeorlineas Argentinas ανακοίνωσε "την προσωρινή αναστολή της εμπορικής εκμετάλλευσης" των πέντε Boeing 737 MAX 8 που διαθέτει. 
  8. Μογγολία: Οι αρχές απαγόρευσαν την πτήση του 737 MAX 8 της Mongolian Airlines 
  9. Ινδία: Οι αρχές έχουν επιβάλει επιπλέον μέτρα ασφαλείας στις ομάδες συντήρησης εδάφους και στο πλήρωμα των αεροσκαφών. Δύο ινδικές εταιρείες χρησιμοποιούν το Boeing 737 MAX 8: η Spicejet (12 αεροσκάφη) και η Jet Airways (5 αεροσκάφη), όμως η εταιρεία αυτή έχει διαβεβαιώσει ότι κανένα από τα συγκεκριμένα αεροπλάνα δεν είναι σε λειτουργία αυτή την περίοδο.

Οι εταιρείες που ακινητοποιούν τα αεροσκάφη τους:

Ethiopian Airlines (Αιθιοπία) , Comair (Νότια Αφρική), Cayman Airways (Νησιά Κέιμαν), Gol (Βραζιλία)

Η θέση της IATA
Την ίδια ώρα ο Αλεξάντρ ντε Ζινιάκ, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), δήλωσε πως χρειάζεται να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα της έρευνας που διενεργείται για την πολύνεκρη συντριβή του αεροσκάφους της Ethiopian Airlines την Κυριακή πριν να εξαχθεί οποιοδήποτε συμπέρασμα για το δυστύχημα ή το αεροσκάφος.

«Η πιο σοβαρή και σθεναρή στάση είναι να ελέγχεις και να επαληθεύεις και να διαπιστώνεις τα γεγονότα. Ως προς αυτό το ζήτημα, η πάγια θέση μας είναι να περιμένουμε τα αποτελέσματα της έρευνας πριν να εξαγάγουμε οποιοδήποτε συμπέρασμα» τόνισε ο Ντε Ζινιάκ σε δημοσιογράφους στο περιθώριο συνεδρίου του κλάδου στη Σιγκαπούρη. 

Ο γενικός διευθυντής της IATA πρόσθεσε ότι κατέγραψε τις αποφάσεις των κυβερνήσεων της Κίνας, της Ινδονησίας και της Σιγκαπούρης να καθηλώσουν τα αεροσκάφη του τύπου στο έδαφος μετά το δυστύχημα. Η IATA εκπροσωπεί περίπου 260 αερομεταφορείς παγκοσμίως.