Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 -

Ανακαλύφθηκε συγγενής του Τυραννόσαυρου Ρεξ - Eξίσου τρομακτικός

Ο Τυραννόσαυρος Ρεξ ήταν ο βασιλιάς της τροφικής αλυσίδας των πελώριων σαυρών που όργωναν άλλοτε τον πλανήτη μας.

Κι όμως, μερικά εκατομμύρια χρόνια πριν τρομοκρατήσει την πλάση η βασιλική αυτή και εξόχως τυραννική σαύρα, ένα άλλο μέλος της οικογένειας των τυραννοσαυρίδων άπλωνε τη σκιά του στον κόσμο. Και με όνομα εξίσου φοβερό με του ξαδέλφου του μάλιστα: «Dynamoterror dynastes»!

Ο θηριόποδος δεινόσαυρος περιγράφεται σε πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση «PeerJ», καθώς ανακαλύφθηκαν νέα απολιθωμένα οστά του στο Νέο Μεξικό από ομάδα παλαιοντολόγων με επικεφαλής τους Andrew McDonald και Douglas Wolfe.

Οι επιστήμονες εκτιμούν πως ο Dynamoterror είχε μήκος 9,1 μέτρων από το κεφάλι ως την ουρά, στο 80% περίπου ενός ενήλικου T. rex δηλαδή. Ήταν όμως από τους πρώτους τυραννοσαυρίδες που εμφανίστηκαν στη Βόρεια Αμερική, ζώντας κάπου μεταξύ 68-66 εκατ. χρόνια πριν.

Τα νέα απολιθώματα χρονολογήθηκαν ωστόσο στα 80 εκατ. χρόνια, πηγαίνοντας έτσι την ύπαρξή του πολύ πιο πίσω στο παρελθόν. Και αναμένεται μάλιστα, κατά τους ερευνητές, να ρίξει φως στο πώς εξελίχθηκαν οι τυραννοσαυρίδες και πώς κατάφεραν να αποκτήσουν τόσο θηριώδεις διαστάσεις. Αλλά και να εγκαθιδρυθούν ως οι βασιλιάδες της τροφικής αλυσίδας, τα κορυφαία αρπακτικά του καιρού τους.

Οι ερευνητές ανασυγκροτούν τμήμα το τμήμα τα οστά που βρήκαν με τρισδιάστατα ψηφιακά μοντέλα, που μπορείτε να θαυμάσετε εδώ σε όλη τους τη μεγαλοπρέπεια