Σάββατο 20 Απριλίου 2024 -

"Εξουδετερώνουν" τα θρησκευτικά μέσω... φυλλαδίων - Οργισμένοι γονείς και μαθητές με το δυσνόητο υλικό που καλούνται να μελετήσουν


Από σαράντα κύματα έχει περάσει το μάθημα των θρησκευτικών τα τελευταία χρόνια, με τις αλλαγές να δημιουργούν σύγχυση στους μαθητές και τροποποιήσεις στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
 
της Αρτεμις Μάντη
 
Ριζικές ήταν οι αλλαγές στο πολύπαθο μάθημα κατά την περίοδο της θητείας του Νίκου Φίλη στο Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Όπως μάλιστα δήλωσε και ο ίδιος «Ο Φίλης έφυγε, οι αλλαγές στα Θρησκευτικά έμειναν».
 
Πρόβα τζενεράλε για τις μεγάλες αλλαγές ήταν το σχολικό έτος 2016-2017. Εκτός από τη μείωση ωρών στο Δημοτικό, υπήρξαν βαθύτερα προβλήματα. Ειδικότερα, το υπουργείο από πέρσι επιχείρησε ανεπιτυχώς να μπει η ορθοδοξία σε διάλογο με άλλες θρησκευτικές παραδόσεις. 
 
Πιο συγκεκριμένα, σε πολλά Γυμνάσια τα σχολικά εγχειρίδια είχαν παραγκωνιστεί από τους θεολόγους, ενώ είχαν αντικατασταθεί από δικά τους φυλλάδια που μοίραζαν σε κάθε μάθημα. Τα εν λόγω φυλλάδια δεν λειτουργούσαν υποστηρικτικά στην κλασσική ύλη της κάθε τάξης, αλλά αφορούσαν τη διδασκαλία άλλων θρησκειών στο πλαίσιο των "καινοτομιών" του μαθήματος.
 
Σύμφωνα με τους ίδιους τους μαθητές, αλλά και τους γονείς τους που αναγκάζονταν να διαβάζουν μαζί τους, η νέα ύλη ήταν δυσνόητη. Για ακόμα μία φορά οι καθηγητές προώθησαν τη στείρα αποστήθιση. Το βαθύτερο πρόβλημα όμως ήταν επαφή με άλλες θρησκείες (ιουδαϊσμό, βουδισμό, αιρέσεις κ.α) χωρίς κριτική σκέψη.
 
Τα κείμενα που διάβαζαν τα παιδιά ήταν επιστημονικά άρθρα, που μόνο ένας θεολόγος θα μπορούσε να αντιληφθεί. Πολλοί μαθητές αναγκάστηκαν να κάνουν ακόμα και ιδιαίτερα μαθήματα, αφού η διδασκαλία στην τάξη ήταν ελλιπής και ήθελαν να διατηρήσουν υψηλούς βαθμούς. Άλλωστε ήταν η πρώτη επαφή με διαφορετικές θρησκείες. Από πέρσι, λοιπόν, πολλά σχολεία προσπάθησαν να δώσουν τον ίδιο χρόνο σε ορθοδοξία, ρωμαιοκαθολικισμό , προτεσταντισμό, ισλάμ, ιουδαϊσμό , βουδισμό!
 
Ακόμα μεγαλύτερες εκπλήξεις βέβαια περιμένουν τους μαθητές τη νέα σχολική χρονιά αφού η διδασκαλία θα γίνεται με τη χρήση νέων τεχνικών μάθησης, με έμφαση στη βιωματική και διερευνητική προσέγγιση!