Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 -

Η Microsoft πατένταρε chatbot για συνομιλία με... νεκρούς!



Μία αμφιλεγόμενη τεχνολογία πατένταρε η Microsoft, η οποία επιτρέπει τη συνομιλία με... νεκρούς, προκαλώντας φρενίτιδα στον κόσμο του ίντερνετ.

Συγκεκριμένα, πατέντα, που κατοχυρώθηκε από τη Microsoft τον περασμένο μήνα, δίνει λεπτομερείς πληροφορίες για το πώς ένα chatbot θα έδινε την ευκαιρία σε ανθρώπους να «επικοινωνήσουν» με ένα συγκεκριμένο πρόσωπο που ζει ακόμη ή που έχει... φύγει από τη ζωή, όπως ένας φίλος, ένας συγγενής, ένας διάσημος ή μία ιστορική προσωπικότητα.

Η τεχνολογία αυτή, μάλιστα, θυμίζει κατά πολύ τη φανταστική εφαρμογή σε επεισόδιο του Black Mirror, όπου η πρωταγωνίστρια μπορούσε να συνομιλεί με το σύντροφό της, ο οποίος πέθανε σε ατύχημα.

Η εταιρεία ωστόσο δεν σκοπεύει να υλοποιήσει αυτή την τεχνολογία και να δώσει στην κυκλοφορία το προϊόν.

Ο γενικός διευθυντής του τμήματος προγραμμάτων AI της Microsoft, Tim O' Brien, επιβεβαίωσε σε tweet του πως δεν είναι στα πλάνα η κυκλοφορία ενός τέτοιου προϊόντος.

 Σε άλλη ανάρτησή του, μάλιστα, συμφώνησε με κάποιους χρήστες του διαδικτύου που σχολίαζαν την τεχνολογία αυτή, αναφέροντας πως «ναι, είναι ανατριχιαστικό».

Πώς θα λειτουργούσε

Εάν αυτή η τεχνολογία μετατρεπόταν όντως σε προϊόν θα αντλούσε πληροφορίες από φωτογραφίες, αναρτήσεις στα social media, μηνύματα και χειρόγραφα του εκάστοτε ατόμου.

Έπειτα, όλες αυτές οι πληροφορίες θα χρησιμοποιούνταν για να εκπαιδευτεί ένα chatbot που θα μπορεί να «συνομιλεί και να αλληλοεπιδρά» έχοντας τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε προσωπικότητας.

Επίσης, θα μπορούσε να βρίσκει και γενικότερες πληροφορίες σε περίπτωση που του έκαναν μία ερώτηση, άσχετη, με την προσωπικότητα που θα «εκπροσώπευε».

 Σε μερικές περιπτώσεις, θα ήταν εφικτή η δημιουργία φωνής και μίας δισδιάστατης ή τρισδιάστατης φιγούρας.

Αν και η Microsoft δεν σκοπεύει να δημιουργήσει κάτι με την παραπάνω τεχνολογία, η πατέντα αυτή μάς κάνει να «δούμε» τις δυνατότητες που έχει η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία πλέον δεν περιορίζεται στη δημιουργία «ψεύτικών ανθρώπων» και φτάνει έως τη δημιουργία ψηφιακών ατόμων που στηρίζονται σε πραγματικούς ανθρώπους.