Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 -

Cambridge Analytica: Παραδοχή πως το Facebook συλλέγει δεδομένα και για μη χρήστες του



Μεγαλύτεροι πλέον οι προβληματισμοί σχετικά με το πόσο το Facebook δείχνει σεβασμό προς τα προσωπικά δεδομένα. Ο ιδρυτής του, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, είπε ότι συλλέγονται δεδομένα για χρήστες είτε αυτοί έχουν λογαριασμοί είτε όχι!

Απαντώντας σε ερωτήσεις από Αμερικανούς γερουσιαστές την προηγούμενη εβδομάδα για το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, ο Ζάκερμπεργκ είπε πως, για λόγους ασφαλείας, το Facebook «συλλέγει δεδομένα για ανθρώπους που δεν έχουν γραφτεί στο Facebook». Η δήλωση αυτή προκάλεσε αντιδράσεις, με πολλούς να ζητούν από το κοινωνικό δίκτυο έναν τρόπο να μάθουν τι ακριβώς στοιχεία έχει μαζέψει για αυτούς η εταιρεία.

Όπως αναφέρει το Reuters, το Facebook παίρνει κάποια δεδομένα για μη χρήστες από χρήστες του, όπως για παράδειγμα όταν ένας χρήστης ανεβάσει τις διευθύνσεις email φίλων του. Άλλες πληροφορίες προέρχονται από cookies- μικρά αρχεία που αποθηκεύονται μέσω browser και χρησιμοποιούνται από το Facebook και άλλους για παρακολούθηση χρηστών στο Ίντερνετ, κάποιες φορές για «στόχευσή» τους με διαφημίσεις.

«Αυτού του είδους η συλλογή δεδομένων είναι θεμελιώδης όσον αφορά στο πώς λειτουργεί το Ίντερνετ» δήλωσε στο Reuters το Facebook. Σε ερώτηση εάν οι χρήστες έχουν την επιλογή να μην επιτρέψουν κάτι τέτοιο, η απάντηση ήταν «υπάρχουν βασικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να περιορίσετε τη χρήση αυτών των πληροφοριών για διαφήμιση, όπως η χρήση ρυθμίσεων στον browser ή τη συσκευή για διαγραφή των cookies. Αυτό θα επηρέαζε και άλλες υπηρεσίες πέρα από το Facebook επειδή, όπως προαναφέρθηκε, είναι στάνταρ στο πώς λειτουργεί το Ίντερνετ».

Το Facebook συχνά εγκαθιστά cookies σε browsers μη χρηστών εάν επισκεφθούν σελίδες με «like» και «share» στο Facebook, είτε τα πατήσουν είτε όχι, όπως αναφέρει το Reuters. Σύμφωνα με το Facebook, δεδομένα browsing χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία αναφορών για σειρά θεμάτων, όπως η επισκεψιμότητα μιας ιστοσελίδας. Η εταιρεία υποστηρίζει πως δεν χρησιμοποιεί τα δεδομένα για στοχευμένη διαφήμιση, εκτός από αυτές που καλούν τους χρήστες να γραφτούν στο Facebook.