Πέμπτη 25 Απριλίου 2024 -

Θοδωρής Κουρετζής: Ο εξέχων αντισυμβατικός αρχιμουσικός της Μόσχας [εικόνες & βίντεο]



Ο Θεόδωρος Κουρεντζής είναι ο ξεχωριστός, πολυτάλαντος Έλληνας μουσικός που διαπρέπει στην Ρωσία εδώ και περίπου δύο δεκαετίες, ως διευθυντής ορχήστρας και ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Θεάτρου Όπερας και Μπαλέτου της πόλης Πέρμ.

Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης που έδωσε στο πρακτορείο Ria Novosti, απαντά στο, γιατί στη όπερα του Μότσαρτ «H μεγαλοψυχία του Τίτου» (La clemenza di Tito)  που ανεβάζει, ο ίδιος με τον σκηνοθέτη «σκοτώνουν» τον Τίτο και αναφέρει πώς τα εισιτήρια στην Μόσχα, είναι τόσο ακριβά στις παραστάσεις, ώστε δεν μπορεί να αγοράσει ο ίδιος για τους φίλους του.

Τέλος, δηλώνει ότι στενοχωριέται, όταν λένε ότι αντιμετωπίζει τους μουσικούς της ορχήστρας του με δικτατορικό τρόπο, όπως και ότι δημιουργεί ατμόσφαιρα σέχτας.


Θεωρείται ότι για τους μουσικούς είναι εξαιρετικά δύσκολο να συνεργαστούν μαζί του επειδή εργάζονται σε ατμόσφαιρα σέχτας και δικτατορίας. 

Ο ίδιος ανταπαντά λέγοντας, «Φυσικά και στενοχωριέμαι. Αλλά ξέρετε όταν έχεις ψυχή και η ψυχή σου πετάει, είναι κάτι που στην εποχή μας θεωρείται κάπως ασυνήθιστο. Και ό,τι διαφέρει από αυτό που είναι γενικά αποδεκτό, ο κόσμος το ερμηνεύει όπως θέλει», λέει ο Κουρεντζής. 

 

Ο εκκεντρικός Έλληνας διευθυντής ορχήστρας ετοιμάζεται να δώσει δύο συναυλίες στην Μόσχα, με τη ορχήστρα του MusicAeterna στις 25 Νοεμβρίου και στις 29 Δεκεμβρίου, αλλά όπως λέει τα εισιτήρια είναι τόσο ακριβά που δεν μπορεί ούτε ο ίδιος να αγοράσει εισιτήρια για τους φίλους του στη Μόσχα. 

 

Στην αυστριακή πόλη οι τιμές άρχιζαν από 35 ευρώ ενώ στην Μόσχα, στην πρεμιέρα της παράστασης της όπερας του Μότσαρτ, τα εισιτήρια άρχιζαν από 50 και έφθαναν στα 250 ευρώ.


 

Όραμά του μία νέα σκηνή

Ο Κουρεντζής δεν παύει να οραματίζεται τη νέα σκηνή που θα στεγάσει το θέατρο του, λέγοντας ότι θα είναι ευτυχής αν γίνει κάτι τέτοιο, παρότι δεν αγνοεί τις γραφειοκρατικές δυσκολίες, που υπάρχουν στην Ρωσία.

«Γνωρίζετε πόσο περίπλοκα είναι όλα με την γραφειοκρατία, αλλά θα είμαστε πολύ ευτυχείς αν το 2020 ολοκληρωθεί η κατασκευή του», λέει ο Κουρεντζής, αναφερόμενος παράλληλα στις συνθήκες μέσα στις οποίες κάνουν πρόβες τα μέλη του θιάσου, αλλά και οι μουσικοί της ορχήστρας. 

«Οι μουσικοί κάνουν πρόβες σε αίθουσες γυμναστικής, το μπαλέτο δεν χωράει στην σκηνή, από την σκεπή μπαίνει αέρας, απλώς είναι αδύνατον να δουλέψεις» λέει ο Κουρεντζής, εκφράζοντας την ελπίδα ότι όσα έχουν συμφωνηθεί για την κατασκευή του νέου θεάτρου θα υλοποιηθούν, «διαφορετικά», όπως λέει, «πραγματικά θα αναγκαστώ να φύγω, παρότι που δεν θέλω καθόλου να κάνω κάτι τέτοιο».

 

 
 
 
 

Ο Θεόδωρος Κουρεντζής θεωρείται ένας από τους πλέον εκκεντρικούς διευθυντές ορχήστρας στην Ρωσία. 
Σπούδασε στο Ωδείο της Αγίας Πετρούπολης και ήταν βοηθός του Γιούρι Τεμιρκάνοφ στη Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης. 
Στο διάστημα 2004-2011 διετέλεσε μουσικός διευθυντής και βασικός διευθυντής ορχήστρας του Θεάτρου Όπερας και Μπαλέτου του Νοβοσιμπίρσκ, ενώ από το 2011 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Όπερας και Μπαλέτου της πόλης Περμ.

Ο Κουρεντζής ίδρυσε την ορχήστρα του musicAeterna το 2004 όταν ήταν στο Νοβοσιμπίρσκ, ενώ όταν πλέον το 2011 ανέλαβε την διεύθυνση του θεάτρου της Περμ, αρκετοί μουσικοί του τον ακολούθησαν και μετακόμισαν στην Περμ. 

Με την ορχήστρα του έχει κάνει εμφανίσεις στην Αθήνα, τη Βιέννη, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Άμστερνταμ , την Μόσχα , την Αγία Πετρούπολη και σε πολλές άλλες πόλεις.