Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 -

Καστέλι: Διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ για δάνειο 180 εκατ. ευρώ



Σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την σύναψη δανείου ύψους 180 εκατ. ευρώ, με το οποίο θα καλύψει τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στην κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι βρίσκεται το υπουργείο Υποδομών.

Στην εταιρεία παραχώρησης που θα συσταθεί για το νέο αεροδρόμιο, η συμμετοχή του θα ανέλθει σε 46%.

Η ανάθεση του έργου κατά την οποία προσωρινός ανάδοχος έχει ανακηρυχθεί από την περασμένη Άνοιξη η Τέρνα με την Ινδική GMR προχωρεί χωρίς εμπόδια αλλά με ορισμένες καθυστερήσεις στην κατάρτιση της σύμβασης. Επόμενο βήμα είναι η πρόσληψη του ανεξάρτητου μηχανικού με το σχετικό διαγωνισμό να προγραμματίζεται για τις 7 Δεκεμβρίου. 

Ο υπουργός Υποδομών Χρίστος Σπίρτζης έχει ανακοινώσει ότι στη διαδικασία της επιλογής ισχυροποιείται ο ρόλος του Δημοσίου που θα είναι ισότιμος με του αναδόχου και με επικεφαλής εκπρόσωπο της ΕΤΕπ. Απομένει η τροποποίηση της έγκρισης περιβαλλοντικών όρων με βάση την τεχνική προσφορά του αναδόχου και η υποβολή της εγγυητικής επιστολής δεσμευτικής επένδυσης και άλλων αναγκαίων οικονομικών στοιχείων (χρηματοοικονομικό μοντέλο κ.α). Θα ακολουθήσει η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον προσυμβατικό έλεγχο της σύμβασης, η οποία θα ανοίξει το δρόμο για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ δημοσίου και εταιρείας και στην συνέχεια η κύρωσή της από την βουλή.

Υπολογίζεται ότι η εγκατάσταση του αναδόχου στο έργο και η έναρξη εργασιών δεν θα ξεκινήσουν πριν το β΄ εξάμηνο του 2018.

Η Τέρνα-GMR ήταν η μοναδική προσφορά που κατατέθηκε στο διαγωνισμό για το Καστέλι ύστερα από πολύμηνες αναβολές και καθυστερήσεις. Το τίμημα που προσέφερε η κοινοπραξία στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του νέου αεροδρομίου, ήταν 480 εκατ. ευρώ περίπου 50% χαμηλότερο, από το εκτιμώμενο κατασκευαστικό κόστος του έργου που υπολογιζόταν σε 800 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Σπίρτζης έχει χαρακτηρίσει το νέο αεροδρόμιο ως ένα από τα σπουδαιότερα έργα νέας γενιάς που θα συμβάλλει στην δημιουργία 1.000 θέσεων εργασίας κατά την διάρκεια κατασκευής με πρόβλεψη για 500 μόνιμες θέσεις στο στάδιο λειτουργίας. Με βάση τα τεύχη το 2% των ακαθάριστων εσόδων του αερολιμένα θα παραχωρούνται υπέρ των ΟΤΑ της περιοχής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αξίωση του αναδόχου είναι να μην επεκταθεί ο αεροδιάδρομος του αεροδρομίου της Σητείας, όπως έχει προβλεφθεί για να υποδέχεται αεροσκάφη μεγαλύτερης χωρητικότητας. Σε αντίθετη περίπτωση, η κοινοπραξία μπορεί να εγείρει αποζημιώσεις καθώς θεωρείται ότι μια αντίστοιχη επένδυση μπορεί να της στερήσει έσοδα από το νέο αεροδρόμιο.