Πέμπτη 28 Μαρτίου 2024 -

Εκλεισε οριστικά η συμφωνία για την εξαγορά του 67% του ΟΛΠ από την Cosco



Ανακοίνωση για την ολοκλήρωση της συμφωνίας απόκτησης του 67% του ΟΛΠ από την Cosco, εκδόθηκε μετά την υπογραφή στο Πεκίνο. Οπως τονίζεται:

'Στις 4 Ιουλίου 2016, η China COSCO Shipping Corporation limited (“COSCO SHIPPING”) και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) υπέγραψαν συμφωνία στη Μεγάλη Αίθουσα του Λαού στο Πεκίνο, επιβεβαιώνοντας ότι οι προϋποθέσεις που καθορίστηκαν στην πρόσφατα υπογραφείσα Συμφωνία Εξαγοράς Μετοχών (“SPA”) έχουν εκπληρωθεί.

Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί μια αποφασιστική εξέλιξη για την εξαγορά του 67% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) από την COSCO SHIPPING. Ο Wan Min, Γενικός Διευθυντής και Πρόεδρος της  COSCO SHIPPING, και ο Στέργιος Πιτσιόρλας, Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, υπέγραψαν Έγγραφη Επιβεβαίωση, παρουσία του Πρωθυπουργού της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Li Keqiang και του Αλέξη Τσίπρα, Πρωθυπουργού της Ελληνικής Δημοκρατίας.    

Στις 8 Απριλίου 2016, η COSCO SHIPPING υπέγραψε τη Συμφωνία Εξαγοράς Μετοχών και τη Συμφωνία Μετόχων με το ΤΑΙΠΕΔ. Στις 10 Ιουνίου 2016, διεξήχθη η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΟΛΠ, κατά την οποία το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε τη Συναλλαγή ως συμβατή με τον ελληνικό νόμο για τον έλεγχο των συγκεντρώσεων. Η Βουλή των Ελλήνων κύρωσε με ευρεία πλειοψηφία αυτή τη σπουδαία συμφωνία παραχώρησης στις 30 Ιουνίου 2016, ολοκληρώνοντας μια σειρά απαραίτητων εγκρίσεων για την ολοκλήρωση της συναλλαγής από την COSCO SHIPPING. Η σημερινή τελετή υπογραφής θα εμβαθύνει ακόμα περισσότερο τις διμερείς οικονομικές και εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των δύο χωρών, και προάγει την ανάπτυξη των Σινο-Ελληνικών σχέσεων.   

Την ίδια ημέρα επίσης διοργανώθηκε το Φόρουμ για την Ελληνο-Κινεζική Ναυτιλιακή Συνεργασία. Το Φόρουμ παρακολούθησε ο Wan Min, ο οποίος δήλωσε μεταξύ άλλων στην ομιλία του: «Το έργο για τον Πειραιά κύλησε ομαλά, λειτουργώντας ως πρότυπο για τη συνεργασία Κίνας και Ελλάδας και έχοντας μεγάλη σημασία για την προώθηση της φιλίας και της ανάπτυξης των δύο χωρών. Η COSCO SHIPPING θα αξιοποιήσει το απαράμιλλο γεωγραφικό πλεονέκτημα του Πειραιά και τις στρατηγικές ευκαιρίες που προκύπτουν από την πρωτοβουλία «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος» και τις στενές Σινο-Ελληνικές σχέσεις, θα ενισχύσει τις επενδύσεις σε υποδομές, και θα βελτιστοποιήσει τις επιχειρησιακές μονάδες μέσω συγχωνεύσεων των λειτουργιών τους προκειμένου να αυξήσει τη δυναμικότητα του Πειραιά και να τον μετατρέψει στο μεγαλύτερο λιμάνι μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, ένα λιμάνι-κλειδί για τις συνδυασμένες μεταφορές σε στεριά και θάλασσα, ένα διεθνές εφοδιαστικό κέντρο, αλλά και τη νότια πύλη προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και τα Βαλκάνια».      

Η COSCO SHIPPING πραγματοποιεί υψηλού επιπέδου επενδύσεις στο λιμάνι από το 2009. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, η COSCO SHIPPING έχει ενισχύσει με επιτυχία την ανταγωνιστικότητα και σημασία του Πειραιά στη διεθνή ναυτιλιακή αγορά, κι έχει συνεισφέρει ενεργά στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας. Ο Πειραιάς έχει πλέον καταστεί ένας σύγχρονος εμπορευματικός σταθμός μεγάλου βεληνεκούς, με κορυφαίες τεχνολογίες, ενώ είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο λιμάνι με όρους διαχειριστικής ικανότητας ανάμεσα στα 100 κορυφαία εμπορευματικά λιμάνια παγκοσμίως. Επιπλέον, αποτελεί σημαντικό κόμβο για πολλές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Η διακίνηση του Πειραιά ανήλθε, από 880.000 TEU το 2010, σε 3.360.000 TEU το 2015, ενώ η κατάταξη της διακίνησης του λιμανιού επίσης αυξήθηκε σημαντικά, από την 93η θέση στην 39η. Η ΣΕΠ έχει βελτιώσει τις υποδομές του λιμανιού, έχει δημιουργήσει περισσότερες από 1.200 θέσεις εργασίας, και έχει συνεισφέρει στην αύξηση των εσόδων για την Ελλάδα, τονώνοντας έτσι περαιτέρω της οικονομίας της.