Παρασκευή 19 Απριλίου 2024 -

Χαμηλότερα και από τους δορυφόρους θα περάσει ο Απόφις από τη γη - Η ανθρωπότητα μπροστά στην απειλή ενός αστεροειδή

Όλο και περισσότεροι αστρονόμοι στρέφουν τα τηλεσκόπια τους σε μια πιθανή απειλή από τον θεό - δαίμονα των αρχαίων αιγυπτίων, που προέρχεται από την ζώνη των αστεροειδών και ακούει στο όνομα Απόφις.

Ο αστεροειδής με διάμετρο 325 μέτρα ανακαλύφθηκε  στον νυχτερινό ουρανόο το 2004 και έκτοτε οι επιστήμονες έχουν στραμμένη την προσοχή τους, στην τροχιά του , που αναμένεται να συγκλίνει ιδιαίτερα και επικίνδυνα  με την τροχιά της γης, σύμφωνα με τους υπολογισμούς το 2029. Μάλιστα,  ο  Απόφις θα περάσει στις 13 Απριλίου του 2029, μόλις σε απόσταση 37.000 - 38.000 χιλιομέτρων από τη γήινη ατμόσφαιρα, ακόμα και χαμηλότερα από την τροχιά των σύγχρονων γαιοστατικών δορυφόρων!

Αυτό από μόνο του είναι αρκετό για σημάνει γενικός συναγερμός στην επιστημονική κοινότητα, αλλά και στον πολιτικό κόσμο που θέλει εναγωνίως να πληροφορείται τις εξελίξεις γύρω από την μέλετη της τροχιάς του αστεροειδή.

Η πρωτοφανής για τα αστρονομικά δεδομένα κοντινή απόσταση που θα περάσει από τη γη ο Απόφις το 2029, αποτελεί και το κομβικό σημείο για το επόμενο του πέρασμα το 2036 που ενδεχομένως θα μπορούσε να αποβεί καταστροφικό για τον πλανήτη μας!

Στο κοντινότερο σημείο της τροχιάς του με την γη και σύμφωνα με τους αστρονόμους, ο Απόφις θα περάσει νοητά μέσα από αυτό που αποκαλείται ως "κλειδαρότρυπα". Δηλαδή, ένα διαστημικό "παράθυρο" που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό τηνπιθανότητα πρόσκρουσης του αστεροειδή με τον πλανήτη μας. Αρεκεί να σημειώσουμε εδώ, πως μια τέτοια πιθανή πρόσκουση του Απόφις με τη γη, θα απελευθέρωνε ένα τρομακτικό ποσό ενέργειεας ίσης με ένα δις τόνων εκρηκτικής ύληε ΤΝΤ ή αλλιώς 20 φορές την ενέργεια του πιο καταστροφικού πυρηνικού όπλου!

Πάντως προς το παρόν, οι τελευταίες μελέτες της τροχιάς του αστεροειδή, αποκλείουν το ενδεχόμενο να χτυπήσει τον πλανήτη μας το 2036. Ωστόσο βέβαια λόγω των αυξημένων  πιθανοτήτων που είχε αρχικά οταν πρωτο ανακαλύφθηκε, έχει προκαλέσει δεύτερες σκέψεις στην επιστημονική κοινότητα, αναφορικά με την ετοιμότητα της ανθρωπότητας σε μια ενδεχόμενη τέτοια απειλή, που δυστυχώς θα είναι πάντα παρούσα.

Αθηνά Ισιγώνη