
Μέσα σε κλίμα κατάνυξης και λαμπρότητας τελέστηκε σε ολόκληρη τη χώρα η Ακολουθία της Αναστάσεως.
Χιλιάδες πιστοί συγκεντρώθηκαν στους ιερούς ναούς για να ψάλλουν το χαρμόσυνο «Χριστός Ανέστη» και να γιορτάσουν το κορυφαίο γεγονός της Ορθοδοξίας.
Είχε προηγηθεί η άφιξη του Αγίου Φωτός από τα Ιεροσόλυμα, το οποίο έφτασε στην Ελλάδα μέσω ειδικής πτήσης στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Το Άγιο Φως υποδέχθηκαν εκπρόσωποι της Πολιτείας και της Εκκλησίας, ενώ μεταφέρθηκε στη Μητρόπολη Αθηνών και από εκεί διανεμήθηκε σε ολόκληρη τη χώρα. Όπως δήλωσε ο υφυπουργός Εξωτερικών Γιώργος Λοβέρδος, «το Άγιο Φως είναι στην Ελλάδα, παρά τις αντιξοότητες το φέραμε».
Στην Αθήνα, το επίκεντρο των εορτασμών ήταν ο Καθεδρικός Ιερός Ναός Αθηνών, όπου η Αναστάσιμη Ακολουθία τελέστηκε χοροστατούντος του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου
Ο κ. Ιερώνυμος τονίζει ότι το κακό δεν έχει τον τελευταίο λόγο και στέλνει μήνυμα ελπίδας και αναστάσιμες ευχές.
Το μήνυμα του Αρχιεπισκόπου
Αδελφοί μου και παιδιά μου εν Κυρίω αγαπητά,
Χριστός Ανέστη!
Ζούμε σε καιρούς όπου ο άνθρωπος δοκιμάζεται τόσο από τον φόβο που γεννά η ανασφάλεια του κόσμου, όσο και από την αβεβαιότητα της σημερινής εποχής: πόλεμοι, συγκρούσεις, ταραχές και απειλές σκοτεινιάζουν τον ορίζοντα και βαραίνουν την καρδιά πολλών. Η αγωνία για το μέλλον γίνεται συχνά σιωπηλή κραυγή μέσα στην ανθρώπινη ύπαρξη.
Μέσα σε αυτήν την πραγματικότητα, ο άνθρωπος αναζητεί πάλι σημεία προσανατολισμού· αναζητεί κάτι σταθερό, κάτι αληθινό, κάτι που να δίδει νόημα και ελπίδα. Και εκεί ακριβώς επανέρχονται τα σύμβολα, όχι ως απλά σχήματα ή ιστορικά κατάλοιπα, αλλά ως ζωντανές μαρτυρίες νοήματος και ζωής.
Το σύμβολο δεν είναι ποτέ κλειστό στον εαυτό του· πάντοτε δείχνει πέρα από το ορατό. Ενώνει το παρόν με το βάθος της μνήμης και στηρίζει την πορεία του ανθρώπου προς το μέλλον. Όταν όμως αποκοπεί από την αλήθεια που φέρει, όταν χρησιμοποιηθεί ως όπλο ή ως μέσον επιβολής, τότε χάνει τη δύναμή του και παραμορφώνεται.
Για την Εκκλησία τα σύμβολα δεν είναι ιδεολογικά εμβλήματα, αλλά φορείς ζωής. Το βαθύτερο νόημα του Σταυρού δεν είναι η δύναμη, αλλά η θυσιαστική του αγάπη. Γι’ αυτό και ο Σταυρός, το Άγιο Φως, η Ανάσταση δεν επιβάλλονται, αλλά προσκαλούν. Δεν χωρίζουν, αλλά ανοίγουν δρόμο κοινωνίας.
Προς όλους εκείνους που φοβούνται, που ανησυχούν, που βλέπουν τον κόσμο να γίνεται ασταθής και επικίνδυνος, η Εκκλησία δεν έχει να προσφέρει ψευδαισθήσεις, αλλά ελπίδα αληθινή ότι:
- το κακό δεν έχει τον τελευταίο λόγο,
- η βία δεν μπορεί να καταργήσει την αγάπη,
- καμία σύγκρουση δεν μπορεί να σβήσει το Φως που ανατέλλει από τον Τάφο και να επισκιάσει το γεγονός της Ανάστασης του Χριστού και
η αληθινή ασφάλεια του ανθρώπου εδράζεται στην βεβαιότητα ότι ο Θεός παραμένει παρών μέσα στην ιστορία.
Γι’ αυτό και οφείλουμε να διαφυλάξουμε τα σύμβολά μας ως γέφυρες ελπίδας, νοήματος και συμφιλίωσης, γενόμενοι και εμείς φορείς του φωτός και της ειρήνης, δηλαδή της Ανάστασης, όπου κι αν βρισκόμαστε.
Σας εύχομαι πατρικά η χάρις του Αναστάντος Κυρίου να στηρίζει τις καρδιές σας, να διαλύει τον φόβο και να χαρίζει ειρήνη στον κόσμο και στην ύπαρξη του καθενός μας.
ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ!
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
† ο Αθηνών Ιερώνυμος Β΄
Στη Μητρόπολη Αθηνών παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης, ο υφυπουργός Εσωτερικών Βασίλης Σπανάκης εκπροσωπώντας την κυβέρνηση, καθώς και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης, ενώ το «παρών» έδωσαν εκπρόσωποι των Ενόπλων Δυνάμεων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και πλήθος πιστών.
Ο
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, στο αναστάσιμο μήνυμά του, αναφέρθηκε στις προκλήσεις της εποχής, κάνοντας λόγο για έναν κόσμο αβεβαιότητας, πολέμων και ανασφάλειας. Τόνισε ότι τα σύμβολα της πίστης δεν αποτελούν ιδεολογικά εργαλεία, αλλά «γέφυρες ελπίδας και συμφιλίωσης», υπογραμμίζοντας πως το μήνυμα της Ανάστασης παραμένει σταθερό απέναντι στον φόβο και τη βία.
O
Ανάλογο μήνυμα έστειλε και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος παρακολούθησε την Ακολουθία της Αναστάσεως στον Ιερό Ναό Αγίου Ιωάννη Ποσειδωνίας Σύρου, συνοδευόμενος από την οικογένειά του. Σε δήλωσή του σημείωσε ότι το Πάσχα σημαίνει «πέρασμα από το σκοτάδι στο φως» και εξέφρασε την ευχή η Ανάσταση να γίνει μήνυμα ειρήνης και συμφιλίωσης σε έναν ταραγμένο κόσμο.
Ο
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συνοδευόμενος από τη σύζυγό του Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, παρακολούθησε την Ακολουθία της Αναστάσεως στην Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννη Προδρόμου Κορακιών, στα Χανιά.

Σε ολόκληρη τη χώρα, από τα μεγάλα αστικά κέντρα έως την περιφέρεια και τα νησιά, η εικόνα ήταν πανομοιότυπη: γεμάτες εκκλησίες, αναμμένες λαμπάδες και συγκινημένοι πιστοί που υποδέχθηκαν το Άγιο Φως.