Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 -

Μανιάτης: Τίποτα δεν έχει κάνει ο Σπίρτζης για τη μεταφορά του αμαξοστασίου από το Ελληνικό



Δεν έχει κάνει τίποτα ο κ. Σπίρτζης για τη μεταφορά του αμαξοστασίου λεωφορείων της Ο.ΣΥ, που έπρεπε να έχει γίνει απο τις 11/11/2016, ώστε να αποδοθεί το Αεροδρόμιο Ελληνικού στον επενδυτή, για να προχωρήσει η μεγαλύτερη επένδυση των τελευταίων ετών στη χώρα.

Αυτό ανέφερε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Γιάννης Μανιάτης στο πλαίσιο της ομιλίας του στη Βουλή, τονίζοντας ότι έχει ζητήσει ενημέρωση από τον αρμόδιο υπουργό κ. Σπίρτζη. 

Ο κ. υπουργός απάντησε, όπως ανέφερε ο κ. Μανιάτης, ότι όλα αυτά τα ζητήματα σχετίζονται με ευθύνη του ιδιώτη επενδυτή. "Με αφορμή αυτό το θέμα, ζητώ συγκεκριμένες απαντήσεις από τον αρμόδιο Υπουργό στα εξής:

1. Το καλοκαίρι του 2014 με το "Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής" (ν.4277/01.8.2014), 30 χρόνια μετά το "νόμο Τρίτση", θέσαμε ένα πλαίσιο ολοκληρωμένης, ολιστικής, αειφορικής, κυκλικής ανάπτυξης του λεκανοπεδίου Αττικής.

Σ’ αυτό το νομοσχέδιο, το οποίο καταψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ, προβλέπαμε τη ρύθμιση που θα επέτρεπε την υλοποίηση της μεγάλης επένδυσης του Αεροδρομίου του Ελληνικού χωρίς κανένας να μπορεί να προσβάλλει την απόφαση αυτή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). Εντάξαμε αυτό το σπουδαίο, διεθνούς εμβέλειας και μητροπολιτικής σημασίας για την Αττική τοπόσημο του Λεκανοπεδίου σε μια συνολική – ολοκληρωμένη ρύθμιση του χώρου του, έτσι ώστε να είναι απολύτως ενταγμένα σ’ αυτή την κατεύθυνση όλα τα έργα και οι δράσεις για το Ελληνικό.

2. Το Νοέμβριο του 2014 υπεγράφη η σύμβαση ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και την Ελληνικό Α.Ε. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θέλησε να τροποποιήσει τη σύμβαση και τον Σεπτέμβριο 2016 υπέγραψε και κυρώσαμε στη Βουλή τη νέα τροποποιημένη σύμβαση για το Αεροδρόμιο του Ελληνικού (ν.4422/2016). Στο συγκεκριμένο νόμο προβλέπεται ότι στις 14/11/2016, δηλ. 10 μέρες πριν από σήμερα, η έκταση του Ελληνικού θα έχει παραδοθεί καθαρή στην Ελληνικό Α.Ε., προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα ανάπτυξης του Αεροδρομίου του Ελληνικού. Πρόκειται για μια επένδυση δισεκατομμυρίων που θα δημιουργήσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στο λεκανοπέδιο, οι οποίες εκτιμώνται αθροιστικά έως και 70.000 και θα φέρει εκατοντάδες εκατομμύρια € ως έσοδα στα δημόσια ταμεία.

3. Ο Υπουργός κ. Σπίρτζης ο οποίος συνυπέγραψε το ν.4422/2016, έχει υπογράψει μνημόνιο κατανόησης με την Ελληνικό Α.Ε. και το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να γίνει η μεταφορά του αμαξοστασίου της ΟΣΥ Α.Ε. 3 μέρες πριν την παράδοση της έκτασης στον ιδιώτη – ανάδοχο; 

Η παράδοση της έκτασης έπρεπε να είχε γίνει στις 14.11.2016 και 3 μέρες πριν, δηλ. 11.11.2016 έπρεπε να έχει απομακρυνθεί το αμαξοστάσιο. Ακόμη δεν έχει απομακρυνθεί. Για να γίνει αυτή η μετεγκατάσταση απαιτείται προετοιμασία πολλών μηνών.

Υπάρχει έκταση; Υπάρχει μηχανισμός που ψάχνει την έκταση; Υπάρχουν κονδύλια για να αγοραστεί η έκταση; Έχει υπάρξει σχέδιο εγκαταστάσεων της νέας έκτασης; Υπάρχουν χρήματα για να δημιουργηθούν οι καινούριες εγκαταστάσεις εκεί όπου θα μεταφερθεί το νέο αμαξοστάσιο;

Σήμερα στο Ελληνικό τα 400 λεωφορεία της Ο.ΣΥ. Α.Ε. και οι 800 εργαζόμενοι καταλαμβάνουν μια έκταση 80 στρεμμάτων και κάθε μέρα κάνουν 2.000 δρομολόγια για να εξυπηρετήσουν τους κατοίκους των νότιων περιοχών του λεκανοπεδίου.

Πότε θα γίνουν όλα αυτά, προκειμένου να μην υπάρξει πρόβλημα ούτε με την επένδυση, ούτε με την ομαλή μετακίνηση των εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών του λεκανοπεδίου που μεταφέρονται με λεωφορεία από το αμαξοστάσιο του Ελληνικού;

4. Το καλοκαίρι 2016 είχαμε έναν δημόσιο διάλογο με τον τ. Υπ. Πολιτισμού κ. Μπαλτά για το ζήτημα της κήρυξης του χώρου του Ελληνικού ως αρχαιολογικού. Συνεδρίασε το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, αλλά η Υπουργική Απόφαση δεν έχει βγει ακόμη κι έχουμε κι άλλες καθυστερήσεις"